وعده سنگین رئیس مجمع ایران خودرو

مجمع سالانه ایران خودرو با وعده سنگین رئیس مجمع مبنی بر تصمیم دولت به جبران قیمت گذاری دستوری محصولات و واکنش اولیه کارشناسان بازار سرمایه همراه شد!

به گزارش بیدار بورس، مجمع سالانه ایران خودرو درحالی امروز همزمان با مجمع ساپیا با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران برگزار شد که رییس مجمع سالیانه این شرکت در وعده ایی سنگین، اعلام کرد: طبق مصوبه دولت و برای جبران قیمت گذاری دستوری محصولات، مقرر شده مابه تفاوت قیمت تمام شده با قیمت دستوری طبق ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی و از زمان انتصاب مدیرعامل جدید در دولت سیزدهم دریافت شود.

همچنین اعلام شد سود سال گذشته شرکت بازرگانی ستاره ایران ۱۰۰ بوده و این زیرمجموعه از زیان خارج شد. علاوه بر این برای  زیان انباشته ایران خودرو  اقداماتی انجام شده و مقرر است از ظرفیت بودجه سال جاری و آینده استفاده شود.

براساس این گزارش، وعده جدید "خودرو" بلافاصله توسط کارشناسان بازار سرمایه در فضای مجازی مورد نقد قرار گرفت و برخی اعلام کردند صحبت از ۶۰ هزار میلیارد تومان از سال ۹۷ تا سال گذشته اما با توجه به عدم تحقق وعده های قبلی دولت در پرداخت بدهی به بانک ها و شرکت های پتروشیمی و دیگر صنایع، آهی در بساط دولت نیست تا با ناله سودا شود!

گروهی هم به ظنز نوشتند اینجا ایران، سرزمین عجیب و همه چی در هم است. شانس تحقق این وعده ایران خودرو یک درصد هم نیست اما شاید ناگهان همین یک درصد به ۹۹ درصد غلبه کرد.

برخی هم اعلام کردند بد به حال شرکتی که چنین رییس مجمع ساده ایی دارد که نه تنها چنین موضوعی را می پذیرد و باور می کند بلکه اعلام عمومی هم می کند. چنین وعده ایی با هدف جلوگیری از عدم اعتراض سهامداران زیان دیده شرکت در مجمع اعلام شده است.

گروهی هم بر این باورند چرا در هنگامه واگذاری بلوک های مدیریتی خودروسازان، چنین خبری منتشر شده است؟

کد خبر 19416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =