حال بازار سرمایه چگونه تغییر می‌کند؟

چند هفته‌ای می‌شود که شاخص کل بورس قرمز است، این سرخ‌پوشی در روزهای آینده جبران می‌شود؟

به گزارش بیداربورس معاملات امروز ۹ مرداد ماه، افت ۱۷ هزار و ۳۵۵ واحدی شاخص کل بورس را رقم زد. به این ترتیب شاخص کل با کاهش ۱.۲درصدی مواجه شد و عدد یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز امروز به عقب‌نشینی خود ادامه داد. این شاخص با افتی هفت هزار و ۲۴۱ واحدی، معادل ۱.۹ درصد، به ۳۷۹ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارهای مالی گفت: چند وقتی می‌شود که بورس سرخ‌پوش است. اگر بازدهی تک سهم‌ها در دولت جدید حساب کنیم، افت بازار بیشتر بوده است. از طرفی نگاه می‌کنیم امروز نماد فارس و فولاد توانستند شاخص را نگه دارند. از آن طرف می‌گویند شاخص مثبت است و بورس باثابتی داریم.

رئیسی اظهار کرد: حمایت‌های قوی خودرویی‌ها دارند که احتمالا بازار واکنش نشان دهند. انتظار دارم اگر روند عادی بازار برگردد، یک سری سهم‌های خاص رشد کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت توجهی به بورس نمی‌شود و کوچک‌ترین بهانه‌ای باعث می‌شود که بازار سرمایه منفی شود. بازار همانند یک شخصی می‌ماند که در رینگ بوکس اینقدر کتک خورده که با کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌افتد. نرخ بهره، سود بانکی و امثال این موارد در گذشته نیز روی بازار تاثیر داشتند. اما بازار واکنش سری به آن نشان نمی‌داد.

منبع: تجارت نیوز
کد خبر 19866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =