آمریکا احتمالا" امروز به پیشنهادات ایران پاسخ می دهد

آمریکا به احتمال زیاد امروز به پیشنهادات ایران پاسخ می دهد و توافق نزدیک است. در این صورت دور جدیدی از مذاکرات وین در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، واشنگتن پست اعلام کرد: انتظار می‌رود دولت بایدن این هفته، پیشنهاد ایران در مورد احیای برجام را بررسی کند و تا امروز چهارشنبه به نظرات ایران درباره پیش نویس پیشنهادی اروپا پاسخ دهد. پس از آن احتمالاً دور دیگری از مذاکرات در وین برای نهایی کردن جزئیات برگزار خواهد شد. بنابراین تحولات جدید نشان می‌دهد توافق نزدیک است.

براساس این گزارش، محمد مرندی مشاور هیات مذاکره کننده ایرانی هم گفت: هیچ توافقی قبل از بسته شدن دائمی پرونده اتهامات نادرست شورای حکام آژانس علیه برنامه هسته‌ای ایران اجرا نخواهد شد. طی ماه‌های گذشته اعلام شد حذف سپاه پاسداران از فهرست ادعایی سازمان‌های تروریستی خارجی) پیش‌شرط نیست.

در این میان سرگئی لاروف وزیر خارجه روسیه از دیدار با حسین امیر عبدالهیان در آینده نزدیک  خبر داد و گفت: نسخه آخر پیشنهادات مورد تایید مسکو بوده و ایران هم پاسخ پیشنهاد اروپا را داده و توپ در زمین آمریکا است اما هنوز پاسخی داده نشده است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات در توییتر اعلام کرد: حل اختلاف ایران و آمریکا در اسرع وقت، عالی است و زمان آن رسیده توافق بدون تأخیر بیشتر جمع‌ بندی شود.

مایکل مک کول عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا هم به بررسی کنگره در صورت هر توافق تاکید و کرد و نخست وزیر پیشین اسرائیل هم اعلام کرد: تل آویو به هیچ محدودیت‌ ناشی از برجام متعهد نیست و از همه وسایل برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌کند.

کد خبر 20737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =