لیدری بازار به چه گروهی می‌رسد؟ 

به عقیده یک کارشناس بازارسرمایه، اگر برجام صورت گیرد سهام خودرویی که به دلیل تحریم‌ها آسیب دیده بودند، می‌توانند لیدری بازار را به دست بگیرند.

محسن، صادقی‌باطانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند بازار در هفته‌ای که گذشت، گفت: در هفته‌ گذشته به دلیل اخبار برجامی که منتشر شد، دلار نوسان داشت و بر بازار سرمایه تاثیر ‌گذاشت. 

کش‌وقوس‌های برجام بورس را نوسانی کرد

وی با اشاره به طولانی شدن فرایند مذاکرات، ادامه داد: انتظار بازار این بود که آمریکا سریعا نتیجه برجام را اعلام کند اما کش‌وقوس‌های این مسیر زمینه نوسانات بورسی را فراهم کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید به اینکه برجام در بلندمدت قطعا به نفع بازارسرمایه خواهد بود، بیان کرد: در کوتاه مدت باتوجه به رفع تحریم‌ها شاهد ورود دلار به کشور و در نتیجه کاهش قیمت آن خواهیم بود اما بعید است که دلار به زیر ۲۷ هزار تومان راه پیدا کند و حتی اگر این مهم اتفاق بیفتد، موقتی خواهد بود، بنابراین با توجه به کاهش قیمت دلار احتمالا بازارسرمایه روند نزولی داشته باشد. 

صادقی باطانی در خصوص خروج پول حقیقی از بازارسرمایه در مردادماه بیان کرد: در مرداد به دلیل افت شاخص، جو ترس در بازار ایجاد شده بود و در نتیجه خروج پول سرعت گرفته بود.

وی افزود: اگر روزهای آتی بازار مانند هفته جاری باشد، با اعتماد به روند صعودی بازار و عدم اتفاق شدید نوسانی، تصمیمات هیجانی کاهش یافته و خروج پول شدیدی اتفاق نیفتد. 

بورس مقصد نقدینگی خواهد بود؟

او در خصوص حرکت جریان نقدینگی بعد از برجام گفت: از برجام قبلی تا کنون مسکن رشد زیادی را تجربه کرده بنابراین این بازار ممکن است چند ماه یا حتی چند سال در رکود قرار گیرد اما بازارسرمایه به دلیل اینکه P/E مناسبی دارد می‌تواند نسبت به سایر بازارها جذابیت داشته و مقصد نقدینگی باشد.

این کارشناس بازار در بررسی صنایع پرپتانسیل در کوتاه مدت اظهار کرد: در کوتاه‌مدت شرکت‌های دلاری به دلیل اینکه در تولید با دلار سروکار دارند، پتانسیل رشد نخواهند داشت. با این شرایط به نظر می‌رسد خودرویی‌ها فرمان لیدری بازار را به دست بگیرند.

صادقی باطانی ادامه داد: صنایعی مانند بانک و خودرو به دلیل اینکه از تحریم‌ها آسیب دیده‌اند بعد از برجام اگر به شکل صحیح مدیرت شوند وضعیت خوبی خواهند داشت و صنعت خودرو به دلیل عرضه خودرو در بورس‌کالا می‌تواند بعد از وقوع برجام لیدر بازار باشد. 

صادقی باطانی در پایان به بیداربورس گفت: گروه حمل و نقل نیز توانایی لیدری بازار را دارد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =