پیش بینی مثبت روحانی از آینده اقتصاد ایران و انتقاد از عدم تصویب FATF

رئیس‌جمهور در مجمع سالانه بانک مرکزی با انتقاد از عدم تصویب FATF، پیش بینی کرد شرایط جنگ اقتصادی در سال آینده بهتر خواهد بود!

به گزارش بیداربورس، حسن روحانی در مجمع سالانه بانک مرکزی با انتقاد از عدم تصویب FATF گفت: در این سال‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم. تعجب‌آور است، چهار لایحه‌ای که دولت تهیه و ایرادات شورای نگهبان را هم برطرف کرد در جای دیگری گیر افتاده و عده‌ای افتخار می‌کنند در سال جاری به تصویب نرسیده است.

وی افزود: تورم را در سال ۹۸ کنترل کردیم ولی پایان سال با کرونا مواجه شدیم که اگر کرونا نبود اوضاع بهتر می شد. در گزارش بانک مرکزی میزان درآمدهای نفتی اعلام شده است. وقتی درآمد کاهش پیدا کند دست بانک مرکزی هم بسته می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: موسسات اعتباری غیرمجاز در چه دوره‌ای با چه مشکلاتی و با چه هزینه‌ای جمع شد؟ مجبور شدیم ۳۰هزار میلیارد تومان پول بدهیم. اینکه جلوی بانک‌های متخلف را گرفتیم و بانک‌های نیروهای مسلح را ادغام کردیم کار بزرگی بوده است.

روحانی گفت:  برای خرید واکسن کرونا نیاز به دلار و ارز داشتیم که بانک مرکزی با همه سختی‌ها به فوریت تامین کرد و بیش از ۱۶ میلیون دوز از کواکس خرید کردیم که از بهار سال آینده وارد و شرایط برای مهار کرونا مناسب خواهد شد.

وی افزود: با قوت و قدرت می‌گوییم سال آینده شرایط بهتر خواهد بود! حرکت در این مسیر دشوار است اما برای رفع تحریم ها تلاش می‌کنیم و شرایط جنگ اقتصادی بهتر خواهد بود.

کد خبر 2095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =