افزایش ساعت معاملات فرابورس لازم بود؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه در حالی که حجم معاملات بازار آنچنان بالا نیست این اقدام آنچنان حیاتی نبود و مسائل مهم‌تری برای اصلاح وجود داشت.

رضا نازی، مدیر سرمایه‌گذاری و مجامع شرکت مدیریت‌سرمایه آتیه‌خواهان با بیان اینکه روند نوسانی این روزهای بازارسرمایه برگرفته از چند علت است، به بیداربورس گفت: این روزها نگاه بازارسرمایه به توافقات برجام است و باتوجه به این مهم نیز دلار از محدوده ۳۲ تا ۲۹ هزار تومان اصلاح داشت که باتوجه به اخبار چند روز گذشته دال بر سازنده نبودن پیشنهادات از سمت طرفین دلار مجددا به محدوده ۳۰ هزارتومان وارد شده است.

*برجام مسیر بورس را تغییر داد

او ادامه داد: اخبار مثبت برجامی موجب شده بود که بازار حجم بگیرد و ارزش روزانه معاملات به بالای ۴ همت رسیده بود با این حال اخبار منفی این عدد را به ۲ همت برگرداند.

وی در تشریح علت دیگر روند این روزهای بورس تصریح کرد: در حال حاضر سود لازم در برخی از شرکت‌ها شناسایی شده و باید فروش داشته باشند در نتیجه این مهم باعث خروج نقدینگی از این سهام می‌شود.

نازی افزود: باتوجه به اینکه نزدیک به زمان گزارشات شش ماهه هستیم انتظار می‌رود بعد از ارائه گزارش‌ها بازارسرمایه وضعیت بهتری را تجربه کند.

او با اشاره به افزایش ۳۰ دقیقه‌ای زمان معاملات در فرابورس از شنبه آینده بیان کرد: در شرایط کنونی مباحث مهم‌تری برای اصلاح وجود داشت.

به عقیده ایشان در گذشته بعضا شرایط به گونه‌ای بود که حجم و تعداد معاملات بالا بود و در نتیجه مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای پشتیبانی از معاملات ایجاد می‌شد که شاید افزایش زمان معاملات راهکاری برای حل این مشکل بود اما این روزها ارزش معاملات چندان ریسکی در این خصوص ندارد.  

*دلار در محمدوده کمتر از ۲۷ هزارتومان تعادلی نخواهد شد

نازی در خصوص چشم‌انداز قیمت دلار بیان کرد: به فرض تحقق برجام دلار ۱۰ الی ۱۵ درصد اصلاح مقطعی را تجربه خواهد کرد و قیمت تعادلی آن ۲۹ هزار تومان خواهد بود اما به دلیل مسائلی از جمله احتمال خروج ارز از کشور پایین‌تر از این قیمت نخواهد آمد.

به گفته وی در صورتی که برجام لغو شود دلار با تورم همراه خواهد شد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 21223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =