"گلدیرا" با ۶,۴۳۶ ریال وارد بازار سهام شد

عرضه اولیه ۶ درصد از سهام شرکت صنایع گلدیران با تخصیص صرف به صندوق ها و بدون سقف قیمتی شروع و هر سهم دهمین شرکت جدید ۶۴۳۶ ریال معامله شد.

به گزارش بیدار بورس، فرآیند عرضه اولیه ۶ درصد از سهام صنایع گلدیران به صندوق های سرمایه گذاری با کف ۴۵۰ تومانی و بدون سقف قیمتی با روش حراج در فرابورس انجام و هر سهم با میانگین موزون ۶۴۳۶ ریال (و حداکثر ۸۵۰۰ ریال) معامله شد.

براساس این گزارش، عرضه "گلدیرا" شامل سهمیه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهمی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط بود که ۴۴ صندوق از ۹۳ صندوق متقاضی قادر به خرید این سهم شدند.

ارسال سفارش خرید برای سرمایه گذاران واجد شرایط صرفا توسط ایستگاه های معاملاتی (نامک) کارگزاران دارای مجوز فعالیت در فرابورس صورت گرفت و فروش ۵۰ درصد از سهام خریداری شده تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط امکان پذیر نیست. مشاور عرضه هم کارگزاری صبا تامین و متعهد خرید، سرمایه گذاری هامون صبا است.

پس ازکشف قیمت در مرحله اول عرضه اولیه به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد "گلدیرا"به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود. در مرحله دوم، افزایش سرمایه به میزانی خواهد بود که طی آن ۱۴ درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم های سلب شده به عموم عرضه می شود.

بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام ۹ شرکت انتقال داده های آسیاتک، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان، فروسیلیسیم خمین، داروسازی دانا، سیمان آبیک، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فرانسوز یزد، تپسی و فولاد شاهرود عرضه اولیه شده و گلدیران، دهمین سهم جدید سال بشمار می رود.

کد خبر 21224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =