اجحاف ۳۰ ساله قیمت‌گذاری دستوری بر شرکت‌ها و سهامداران

روح‌الله فرهادی گفت: مساله قیمت‌گذاری دستوری باید پایه ای حل شود چرا که اقتصاد کشور نزدیک به سه دهه است که با قیمت‌گذاری دستوری درگیر بوده و در حق بسیاری از شرکت‌ها اجحاف شده است.

به گزارش بیدار بورس، روح‌الله فرهادی کارشناس بازار سرمایه به بررسی عوامل غیربرجامی تاثیرگذار بر بازار سرمایه پرداخت و به بورسان گفت: برجام یک عامل زودگذر است و مسائل دیگر باید مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: مهمترین دغدغه امروز این است که خبرهایی در حوزه‌های مختلف بازار سرمایه منتشر می‌شود که بر روند سرمایه‌گذاری بسیار تاثیرگذار بوده و نوسانات را به اوج خود رسانده است.

به گفته وی؛ از سال ۹۹ که حجم عظیمی از مردم وارد بازار شدند، بورس تهران به یکی از تیترهای اصلی اکثر رسانه‌های اقتصادی و غیراقتصادی تبدیل شد؛ اما بهتر است بازار سرمایه و سهامداران از برخی اخبار منفی دوری کنند چرا که صنایع مختلف تحت تاثیر اخبار منفی با مشکلات و مسائل زیادی مواجه شده و این موضوع در تولیدات آنها تاثیرگذار است.

فرهادی درباره شرطی شدن فعالان بازار سرمایه و پیگیری لحظه‌ای خبرهای مختلف گفت: سرمایه‌گذاران فارغ از خبرهای روزانه باید به یک استراتژی مشخص در چیدن پرتفوی خود پایبند باشند.

این کارشناس بازار در رابطه با قیمت‌گذاری دستوری معتقد است که در جای جای اقتصاد کشور، موضوع قیمت‌گذاری وجود دارد. سیاست‌گذاران کلان کشور از تبعات منفی این موضوع آگاه هستند و نیاز است که به آن‌ها برای رفع این مشکل زمان داده شود.

فرهادی در پایان با بیان اینکه اگر طرفدار اقتصاد کامل و آزاد در کشور هستیم باید موضوع قیمت‌گذاری دستوری در نظام بازار حل شود، گفت: این مشکل باید پایه‌ای حل شود چرا که اقتصاد کشور نزدیک به سه دهه است که با قیمت‌گذاری دستوری درگیر بوده و در حق بسیاری از شرکت‌ها اجحاف شده است.

این کارشناس افزود: نباید رسانه‌ها به عنوان یک موضوع پیش پا افتاده با آن برخورد کنند اما برای حل کامل آن در اقتصاد کشور نیاز به زمان و صبر بیشتری داریم تا اهداف فعالان اقتصادی در جهت اقتصاد بدون قیمت‌گذاری دستوری در کشور محقق شود.

منبع: سنا
کد خبر 21392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =