آغاز ساخت نیروگاه بوئین زهرا در سال ۱۴۰۰

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی از عملیات کلنگ زنی نیروگاه بوئین زهرا در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، علیرضا نصرالهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه های کلاس F در کشور گفت:در حال حال حاضر طرح ۵۰۰۰ مگاواتی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کلاس F مشتمل بر ۸ ساختگاه به ظرفیت کل ۵۰۰۰ مگاوات در دستور کار شرکت برق حرارتی است.

او ادامه داد: در این طرح عملیات اجرایی در ۴ ساختگاه اول آغاز شده و اولین واحد از این مجموعه در دی ماه ۱۳۹۹ وارد مدار تولید شده است.

نصرالهی با بیان اینکه در ۴ ساختگاه دوم نیز فعالیت‌های آماده سازی و اخذ مجوزات در حال انجام است گفت: در ساختگاه لرستان عملیات دیوارکشی، جاده دسترسی و ... در حال اجرا است.

او افزود: واحد اول نیروگاه هنگام در بخش گازی با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در دی ماه سال ۱۳۹۹ وارد مدار تولید شده و واحد دوم این نیروگاه نیز تا قبل از پیک بار سال ۱۴۰۰ وارد مدار خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی بیان کرد: واحد گازی دو کوهه نیز در سال ۱۴۰۰ به مدار تولید خواهد آمد همچنین با اخذ مجوز زیست محیطی ساختگاه تهران، عملیات کلنگ زنی برای این پروژه در اسفند  در محل نیروگاه بعثت انجام شد و برای ۲ ساختگاه اصفهان و بوئین زهرا نیز در سال ۱۴۰۰ عملیات کلنگ زنی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در سال ۱۳۸۱ و به جهت ارتقای راندمان بخش تولید، قرارداد احداث ۲۲ واحد بخاری به ظرفیت هر کدام ۱۶۰ مگاوات برای نیروگاه‌هایی که قبلا بخش گاز آن‌ها احداث شده بود، منعقد شد که از آن جمله می‌توان به نیروگاه‌های کرمان، کازرون، دماوند، شیروان و ... اشاره کرد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه  هم اکنون فعالیت‌های اجرایی در آخرین ساختگاه طرح یعنی نیروگاه شیروان، در حال پیگیری است گفت: آخرین واحد از این مجموعه در دهه مبارک فجر ۱۳۹۹ افتتاح شد و هم اکنون پیمانکار در حال انجام تست‌های لازم به منظور اطمینان خاطر از عملکرد واحد است.

نصرالهی در خصوص اینکه احداث هر واحد بخار چقدر صرفه جویی سوخت به همراه دارد؟ گفت: در این نیروگاه‌ها با به مدار آمدن بخش بخار، راندمان تولید به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: در این قرارداد جمعا ۲۵ واحد نیروگاهی با ظرفیت کلی ۴۰۰۰ مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده شده است.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در خصوص میزان صرفه جویی در مصرف سوخت به موجب ارتقای راندمان با احداث واحدهای بخار گفت: هر واحد بخش بخار سیکل ترکیبی ایزو باعث صرفه جویی یک میلیون مترمکعب سوخت گازطبیعی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 2202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =