برنامه هلدینگ زیرمجموعه شستا برای ورود به بورس و اولویت‌های اصلی

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین با اعلام اولویت های اصلی در دستور کار از برنامه ورود این شرکت و زیرمجموعه ها به بورس خبر داد.

به گزارش بیداربورس، محسن محمدی به نقش هلدینگ صنایع عمومی تامین در اقتصاد اشاره کرد و به دنیای اقتصاد گفت: این هلدینگ استراتژی دقیق و هدفمند در حوزه اقتصادی تدوین کرده است. به طوری که ۳.۷‌ هزار هزار میلیارد تومان ارزش شرکت‌های بورسی زیرمجموعه اعتبار شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها در صنعت دامداری با تولید ۱۰‌ درصد شیر خام داخل، بالاترین بازده دارایی‌ها در مقایسه با رقبا کسب شده که فزوش نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۰‌ درصدی داشت. ۱۰‌ درصد از سهم تولید لوازم خانگی در این بازار نیز سهم هلدینگ صنایع عمومی تامین است. یکی از مهم‌ترین رویکرد های اصلی ورود به بورس است که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آتی فرآیند پذیرش در بورس تهران کامل شود. طبق برنامه‌ریزی‌ ورود سایر شرکت‌های تابعه هم به بورس در دستور کار است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال‌ جاری ۵ پروژه عظیم و اثرگذار در اقتصاد خواهیم داشت. کارخانه تولید شیر خشک در بروجرد بعد از ۳۵ سال، احیا و به بهره‌برداری رسید و این شهر را به مرکز پالایش شیر ایران تبدیل کرد. در حوزه صنعت دامپروری پروژه گاوداری ۶‌ هزار راسی مولد درگزین را خواهیم داشت که با ظرفیت ۳‌ هزار راس مولد و هدف تولید شیر جهت تامین خوراک شرکت های شیر خشک و لبنیات فعالیت خواهد کرد. پروژه دامپروری ماکو، دامداری ۳ هزار راسی دلفان و دامداری ۳ هزار راسی شیروان از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است.

به گفته محمدی، یکی دیگر از اولویت‌های اصلی هلدینگ، بحث سودآور بودن پروژه‌ها و خروج از زیان برخی از شرکت‌ها از جمله کارتن البرز، کشتی‌سازی اروندان و عالم آرای تبریز است و کارگروهی متشکل از متخصصان و کارشناسان در حال برنامه‌ریزی برای به سرانجام رسیدن این موضوعات هستند. در حوزه لوازم خانگی، ارتقای محصولات پارس از لحاظ کیفی با امضای تفاهم نامه‌ با شرکت‌های خارجی در دستور کار است تا استراتژی از B&B به B&C تغییر یابد و با رایزنی‌ بتوان وارد بازارهای حوزه کشورهای مشترک المنافع شد.

کد خبر 22641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =