افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان و بازنشستگان تا ۸ آبان به تعویق افتاد + علت

افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان و بازنشستگان که قرار بود از مهر به صورت علی الحساب پرداخت شود به دلیل اختلافات و تعطیلی مجلس تا ۸ آبان به تعویق افتاد!

به گزارش بیداربورس، لایحه دو فرویتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با بار مالی ۵۵ هزار میلیارد تومانی در حالی توسط مجلس تصویب و وعده پرداخت از مهر داده شد که تسنیم اعلام کرده این موضوع مهم به بعد از تعطیلی یک هفته‌ای مجلس و تا ۸ آبان به تعویق افتاد !

براساس این گزارش، تعویق ترمیم حقوق ها علاوه بر شلوغی مجلس به دلیل رای اعتماد به وزیر کار، دلایل دیگری از جمله اختلاف نظر مجلس با دولت و سازمان برنامه و بودجه دارد. این ادعا وقتی روشن تر می شود که تغییراتی در لایحه ارسالی دولت به مجلس رخ داده است.

قرار بود به شاغلین تمام دستگاه های مشمول نظام پرداخت هماهنگ، سه هزار امتیاز تعلق گیرد و حدود یک میلیون تومان به پایه حقوق افزوده شود. حق عائله مندی و اولاد هم ۵۰ و ۱۰۰ درصد و حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان به طور ثابت به علاوه ۵ درصد حقوق افزایش داشت .

دولت منابع و مصارف سال جاری را بر اساس ۷۰ درصد تحقق پیش بینی کرده و بر اساس ۷۰ درصد منابع، هزینه ها را تعدیل کرده است. برخی منابع دولتی مانند فروش خودرو از طریق مزایده، افزایش حقوق معادن از سه چهار به حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان، صرفه جویی در مواردی چون کاهش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی برای تامین بار مالی ۵۵ هزار میلیارد تومانی مدنظر بود.

کد خبر 22662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =