افت ۲.۹درصدی شاخص فرابورس در مهرماه

شاخص کل فرابورس با ثبت افت ۲.۹درصدی، در پایان مهرماه امسال به ارتفاع ۱۷هزار و ۸۵۵واحد رسید.

به گزارش بیداربورس، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در هفتمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۸روز معاملاتی تعداد ۶۱میلیارد و ۹۸۶میلیون ورقه بهادار در ۲میلیون و ۶۹۶هزار نوبت به ارزش ۶۶۷۳هزار و ۵۱۲میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۲درصدی حجم، افت ۷۰درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۵۹درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۳۴۴۴میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۳۷هزار و ۷۵میلیارد ریال بوده است.

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۰میلیارد و ۹۰۸میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۰هزار و ۲۳۰میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۲میلیارد و ۴۰۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۷هزار و ۲۸۲میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۲۵درصدی حجم و کاهش ۵۶درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۴۷درصدی حجم و کاهش ۶۶درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مهرماه سال ۱۴۰۰ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۶۹۰۲میلیون اوراق بدهی به ارزش ۶۳۲۳هزار و ۳۳۴میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۷۰درصدی حجم و ۶۷درصدی ارزش معاملات این بازار در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

­­افزون بر این، بالغ بر ۱۷میلیارد و ۹۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۹۲هزار و ۵۲۲میلیارد ریال و ۲.۹میلیون هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۲۷۵۷میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۳۱۷درصدی حجم و ۱۴۶درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افت ۳۳درصدی حجم و کاهش ۷درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مهر پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات مهرماه امسال را از ارتفاع ۱۸هزار و ۳۹۷واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۲.۹ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۱۷هزار و ۸۵۵واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۸۱۵۷هزار و ۶۴۳میلیارد ریال بود در پایان مرداد با ثبت افت ۳درصدی به عدد ۱۷۶۱۹هزار و ۷۹۲میلیارد ریال رسید.

منبع: تسنیم
کد خبر 22698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =