دریافت مالیات از خانه های خالی جدی تر شد

معاون وزیر راه با اعلام دریافت مالیات از خانوارهای مالک بیش از دو واحد مسکونی و ۱۲۰ روز خالی از مهلت دو ماهه برای ثبت اطلاعات خبر داد.

به گزارش  بیداربورس، محمود محمودزاده گفت: خانوارهای مالک بیش از دو واحد مسکونی (شامل محل سکونت و شهر یا روستای غیر از محل سکونت) که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد، مشمول پرداخت خواهند بود.

وی افزود: طبق مصوبات، جریمه مالیات بر خانه‌های خالی اشخاص حقیقی در سال اول ۶ برابر ارزش اجاره واحد، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر است. برای اشخاص حقوقی هم در سال اول، دوم و سوم به تتریب ۱۲، ۲۴ و ۳۶ برابر می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: مالکان و سرپرستان اعم از مالک و مستاجر از ۱۹ فروردین به مدت ۲ ماه ملزم به ثبت مالکیت در سامانه amlak.mrud.ir هستند.

براساس این گزارش، طبق مصوبه مجلس و ابلاغ ۱۶ دی سال گذشته رئیس جمهور به وزارت اقتصاد، هر واحد مسکونی در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد به عنوان خانه خالی معرفی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان اعلامی، بدون لحاظ معافیت‌ها، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل ۶ برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه می‌شود.

کد خبر 2288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =