فعالان بازار همصدا با سازمان بورس خواسته‌های خود را از سیاست‌گذاران کشور طلب کنند

محمدعلی دهقان دهنوی گفت: کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نقدهای مثبت قابل توجهی نسبت به بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه داشتند. همه دست‌اندرکاران بازار و بازوهای اجرایی بازار سرمایه، باید دست به دست هم داده و برای به سرانجام رسیدن دستورالعمل‌های پیشنهاد شده، صدای سازمان باشند و خواسته‌های خود را از سیاست‌گذاران اصلی اقتصاد کشور طلب کنند.

به گزارش بیدار بورس، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سابق سازمان بورس، گفت: سازمان بورس به تازگی از بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه رونمایی کرد که یکی از بندهای این بسته، بیمه کردن سهام حاضر در پورتفوی اشخاص حقیقی است. بیمه سهام حدود ۹۶ درصد از تعداد کدهای حقیقی فعال حاضر در بازار را تا سقف صد میلیون تومان شامل می‌شود.

وی افزود: طبق این مصوبه اگر پرتفوی افراد ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون و کمتر از آن داشته باشد، این سهامداران می‌توانند با خرید یک برگه اوراق تبعی به نرخ یک ریال کل ارزش سبد به اضافه ۲۰ درصد سود را تا سررسید یک سال بیمه کنند.

دهنوی در ادامه اضافه کرد: با انتشار مفاد این بسته حمایتی طی روزهای اخیر کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نقدهای مثبت قابل توجهی نسبت به آن داشته و تدوین و ارائه این پیشنهادات را به نوعی سیگنالی مثبت از سوی مسئولان بازار سرمایه به فعالان و سرمایه‌گذاران دانستند.

از نظر او بسته حمایتی سازمان بورس مجموعه‌ای از پیشنهادات است که هر یک از این پیشنهادات به تنهایی نمی‌توانست راهگشا باشد؛ چراکه اصولا جنس بازار سرمایه به گونه‌ای است که برای حل چالش‌های آن به ناچار باید تعدادی از اقدامات را هرچند کوچک به صورت همزمان انجام داد، بنابراین باید این بسته را به صورت جامع دید. وی معتقد است در این مسیر همه دست اندرکاران بازار و بازوهای اجرایی بازار سرمایه اعم از نهادهای مالی و فعالان بازار، باید دست به دست هم داده و برای به سرانجام رسیدن دستورالعمل‌های پیشنهاد شده، صدای سازمان باشند و خواسته‌های خود را از سیاست‌گذاران اصلی اقتصاد کشور طلب کنند.

کد خبر 23073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =