آمادگی سهامدار عمده ذوب آهن برای تامین هزینه مواد اولیه

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صدر تامین از آمادگی پرداخت هزینه‌ها برای رفع دغدغه تامین مواد اولیه ذوب‌آهن به عنوان سهامدار عمده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، امیر حسین نادری درخصوص برنامه ها برای حل مشکل مواد اولیه ذوب آهن گفت: توقع می رفت ذوب‌آهن مشکلی از بابت تامین مواد اولیه نداشته باشد و وزارت صنعت مشکل مواد اولیه ذوب‌آهن را به عنوان اولین مجموعه فولادی حل کند. به عنوان سهامدار عمده آمادگی پرداخت هزینه‌های این امر وجود دارد تا ذوب‌آهن دغدغه تولید مواد اولیه نداشته باشد.

وی افزود: ذوب‌آهن لزوماً طرح توسعه ای نمی‌خواهد بلکه طرح تحول نیاز دارد. این مجموعه هر چند اخیراً چند محصول با ارزش افزوده بالا تولید کرده اما در سال های گذشته در مقوله تولید در برخی محصولات ماند. با توجه به نیاز بازار و نوع سرمایه‌گذاری که در ذوب‌آهن طی چند سال گذشته انجام شده، باید در تولید محصولات خاص فعالیت بیشتری انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در تمام ابعاد این شرکت اعم از ساختار و سرمایه و محصولات جدید باید تغییر و تحول داشت و به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر رفت. با توجه اینکه ذوب‌آهن در منطقه‌ای با آب وهوای خشک قرار دارد و مشکل آب همواره مطرح است، محصولی باید تولید ‌کرد که ارزش افزوده بالایی داشته باشد. می توان انواع محصولات فولادی در سطوح مختلف را در ذوب‌آهن تولید کرد. در این راستا سازماندهی جدیدی در حال انجام است که شرکت بتواند در مجموعه‌ اقتصاد و صنایع فلزی جایگاه را بازیابی کند و ضمن تکمیل روند زنجیره‌ ارزش، بهینه سازی هم داشته باشد.

نادری درخصوص برنامه کاهش زیان انباشته با توجه به قیمت تمام شده ۱۸هزار تومانی میلگرد و فروش ۱۴.۵ هزار تومانی در بورس کالا توضیح داد: محصولات فولادی یکی از ارزانترین قیمت‌ها را در داخل دارد. موافق گران فروشی و اجحاف حق مصرف کننده نبوده اما باید پوشش هزینه تمام شده در شرکت های تولیدی مورد بحث قرار گیرد. بخشی از این موضوع به قیمت های دستوری بر می گردد. باید تا اندازه ای برنامه و روندها را اصلاح کرد تا شرکت های صنعتی بتوانند از مزایای بازار استفاده کنند و مجموعه بتواند خطوط را بازسازی کند و سرمایه‌گذاری جدید برای محصولات جدید انجام دهد.

کد خبر 24539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =