عرضه اولیه دیجی کالا و شیپور در چه مرحله ای است؟

سرپرست گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران گفت: درخواست پذیرش بزرگترین شرکت زیرمجموعه سرآوا با نام تجاری (دیجی کالا) و نیز شرکت نت تجارت اهورا با نام تجاری "شیپور" در فرابورس ایران به مسئولان ذیربط تقدیم شده و در حال طی مراحل مربوط به پذیرش در بازار سرمایه هستند.

به گزارش بیدار بورس به نقل از بورس‌نیوز،  سید حسام الدین عبادی، سرپرست گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران درخصوص مبلغ فروش و سود خالص شرکت‌های نوین اندیشان سرآوا پارس و نت تجارت اهورا اظهار کرد: گروه توسعه صنعتی ایران در شرکت‌های سرآوا و نت تجارت اهورا به ترتیب با مالکیت ۱۲.۵ و ۷.۳ درصد سهام، به عنوان سهام‌دار اقلیتی شناخته می‌شود.

سرپرست گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بیان کرد: باید توجه داشت که درخواست پذیرش بزرگترین شرکت زیرمجموعه سرآوا با نام تجاری (دیجی کالا) و نیز شرکت نت تجارت اهورا با نام تجاری "شیپور" در فرابورس ایران به مسئولان ذیربط تقدیم شده و در حال طی مراحل مربوط به پذیرش در بازار سرمایه هستند.

وی درخصوص علت خرید و نگهداری صندوق‌های سرمایه گذاری و طلا در پرتفوی شرکت افزود: گروه توسعه صنعتی ایران به عنوان یک شرکت هلدینگ فعالیت می‌کند و عمده دارایی‌های آن سهام مدیریتی شرکت‌های فعال در گروه سرمایه گذاری است.

سرپرست گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران ادامه داد: اخیرا در سطح هلدینگ میزان نقدینگی  شرکت اصلی جهت پرداخت تعهدات مربوط به سود سهام و نیز اقساط خرید شرکت توسعه صنعت و تجارت افزایش یافته که از منابع موجود متناسب با نیازهای کوتاه مدت شرکت در زمینه تعهدات پرداخت استفاده خواهد شد.

عبادی همچنین خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی از سبد هلدینگ به ابزارهای مشتقه طلا، با هدف حفظ ارزش واقعی دارایی‌ها و نیز انتفاع از چشم انداز رشد قیمت‌های جهانی صورت گرفته است.

کد خبر 255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =