بیت‌کوین از کجا شروع شد؟

۱۴ سال پیش در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ ، ساتوشی ناکاموتو، بلاک صفر بیت‌کوین را استخراج کرد و ۵۰  BTC پاداش ماینینگ دریافت کرد. بسیاری تولد بیت‌کوین را در ۳۱ اکتبر، روزی که ساتوشی ناکاموتو، وایت پیپر بیت‌کوین را عرضه کرد جشن می‌گیرند. با این حال در روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) بود که بلاک جنسیس به وجود آمد و شبکه بیت‌کوین شروع به کار کرد.

به گزارش بیداربورس ۱۴ سال پیش در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ ، ساتوشی ناکاموتو، بلاک صفر بیت‌کوین را استخراج کرد و ۵۰  BTC پاداش ماینینگ دریافت کرد. بسیاری تولد بیت‌کوین را در ۳۱ اکتبر، روزی که ساتوشی ناکاموتو، وایت پیپر بیت‌کوین را عرضه کرد جشن می‌گیرند. با این حال در روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) بود که بلاک جنسیس به وجود آمد و شبکه بیت‌کوین شروع به کار کرد.

*قیمت بیتکوین در چندسال گذشته(در سوم ژانویه هرسال)

سال

قیمت (دلار)

قیمت(تومان)

۲۰۱۲

۴ دلار

۶,۴۸۰ تومان

۲۰۱۳

۱۳ دلار

۴۲,۱۸۵ تومان

۲۰۱۴

۸۸۴ دلار

۲,۶۴۴,۹۲۸ تومان

۲۰۱۵

۲۸۷ دلار

۱,۰۰۷,۰۸۳ تومان

۲۰۱۶

۴۳۰ دلار

۱,۴۵۵,۱۲۰ تومان

۲۰۱۷

۱,۰۳۳ دلار

۴,۰۴۳,۱۶۲ تومان

۲۰۱۸

۱۵,۱۵۶ دلار

۶۵,۵۳۴,۵۴۴ تومان

۲۰۱۹

۳,۷۸۰ دلار

۴۰,۰۶۸,۰۰۰ تومان

۲۰۲۰

۷,۳۴۳ دلار

۹۷,۸۸۲,۱۹۰ تومان

۲۰۲۱

۳۲,۹۵۸ دلار

۸۷۶,۶۸۲,۸۰۰ تومان

۲۰۲۲

۴۷,۱۷۴ دلار

۱,۳۹۸,۷۰۹,۱۰۰تومان

۲۰۲۳

۱۶,۷۲۳ دلار

۶۶۸,۹۲۰,۰۰۰ تومان

*نمره خوب بیت‌کوین

جدول بالا نشان از رشد این رمزارز در سال‌های گذشته دارد؛ کاوه مشتاق، مدیر توسعه کسب و کار ققنوس در خصوص روند بیتکوین در سال‌های گذشته و پیشبینی روند آن در سال ۲۰۲۳ با بیداربورس به گفت‌وگو پرداخته است.

کاوه مشتاق با بیان اینکه روند بیت‌کوین در سال‌های گذشته را از دو جهت می‌توان بررسی کرد، گفت: بیت‌کوین در هر دو روند قیمتی و استفاده از آن نمره خیلی خوبی دارد چرا که طی ۱۰ سال گذشته از لحاظ قیمتی در تمامی کلاس‌های کالایی جز بهترین‌ کالاها بوده است.

به گفته او در روند استفاده از بیتکوین نیز با توجه به تعداد آدرس‌هایی که داشته این رمزارز توانسته میان مردم محبوبیت کسب کند.

وی در پشبینی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ اظهار کرد: در سال ۲۰۲۳ رقبای قدرتمندی در جنبه کاربردی برای بیتکوین روی کار آمده‌اند اما تنها بلاکچین واقعی دیسنترال هنوز بیت‌کوین است و رقبای آن احتمالا شکست خواهند خورد.

*زمستان کیریپتو تا نیمه ۲۰۲۳

مدیر توسعه کسب و کار ققنوس ادامه داد: باتوجه به مورد ذکر شده در سال جدید احتمالا رشد تعداد کاربر و آدرس را برای بیتکوین داشته باشیم و جامعه مورد استفاده آن در کشورهای دنیا به خصوص ایران بزرگتر شود.

مشتاق در خصوص روند قیمتی بیتکوین نیز عنوان کرد: احتمالا تا نیمه ۲۰۲۳ همچنان در بازار کیریپتو زمستان باشد و بعد از رمزارزها با تجربه نوسان رشد قیمتی داشته باشند.

*تا سال ۲۱۴۰ همچنان بیت‌کوین برای استخراج وجود دارد

گفته می‌شود تعداد بیت‌کوین‌های موجود در دنیا محدود بوده و تنها ۲۱ میلیون بیت‌کوین وجود دارد. در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون بیت‌کوین در گردش بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این بدان معناست که تقریباً ۸۰ درصد از ۲۱ میلیون بیت‌کوین موجود در حال حاضر استخراج‌شده است. اگر می‌خواهید به دنیای ارز دیجیتال بیت‌کوین وارد شوید جای نگرانی نیست چراکه تا سال ۲۱۴۰ همچنان بیت‌کوین برای استخراج وجود دارد و دلیل آن هم جایزه‌ای است که به استخراج‌کنندگان داده می‌شود. به ازای هر بلوکی که به بلاک چین اضافه شود، ۱۲.۵ بیت‌کوین به شخص استخراج کننده داده می‌شود و هر چهار سال یک بار این مقدار پاداش به نصف کاهش پیدا می‌کند. آخرین باری که پاداش بیت کوین نصف شد در سال ۲۰۲۰ بود که این مقدار به ۶.۲۵ کاهش یافت.

*پیتزا، اولین محصولی که با بیت کوین خریداری شد!

جالب است بدانید روز ۲۲ می به‌عنوان روز پیتزای بیت‌کوینی نام‌گذاری شده است. ممکن است بپرسید چرا؟! در پاسخ باید بگوییم ماجرا به روز ۲۲ می سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد؛ روزی که برنامه‌ نویس اهل فلوریدا به نام لازلو هانیز (Laszlo Hanyecz) ده هزار بیت‌کوین برای خرید دو پیتزای پاپا جونز پرداخت کرد! گفته می‌شود این پیتزاها اولین خریدی بود که توسط بیت کوین در طول تاریخ صورت گرفت!

*بیتکوین در کدام کشورها قانونی است؟

السالوالدور، در ۹ ژوئن ۲۰۲۱ به دنیا اعلام کرد اولین کشوری است که بیتکوین را به طور رسمی به‌عنوان ارز قانونی پذیرفته است.

*دیگر کشورهای پذیرنده بیتکوین عبارتند از:

  • ایالات متحده
  • اتحادیه اروپا
  • کانادا
  • استرالیا
  • دانمارک
  • فرانسه
  • آلمان
  • ایسلند
  • ژاپن
  • مکزیک
  • اسپانیا
  • انگلستان

تحلیل تکنیکال(تایم فریم تحلیل ۴ ساعته)

*دیدگاه تحلیلی مناطق تعادلی بیت کوین در کوتاه مدت

از زاویه نگاه مناطق تعادلی محدوده ۱۷۱۲۸ نیاز به تثبیت در بالای محدوده یاد شده برای ادامه صعود خواهیم داشت.

در صورت شکست کامل این محدوده می‌توان محدوده‌های پایین‌تر از این محدوده را زیر نظر داشت.

محدوده‌ای که برای سقف کوتاه مدتی می‌توان در نظر داشت ۱۷۴۱۷ خواهد بود.

بیت‌کوین از کجا شروع شد؟

اما در دامیننس تتر که بعنوان یک چارت در کنار چارت بیت کوین (کلا ارزهای دیجیتال) نیاز به بررسی دارد این است که تا زمانی که ۸.۱۹%حفظ شود و این حمایت از دست نرود ریتم صعودی برای بیت کوین کم اثر خواهد شد.

از دست رفتن محدوده مورد اشاره به معنای ریتم صعودی در بیت ارزیابی خواهد شد و بالعکس رفتار حمایتی اون به معنای نزول در بیت.

بیت‌کوین از کجا شروع شد؟

تحلیلگر تکنیکال: مجتبی دیبا 

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =