جلسه فوری و فوق العاده در سازمان بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از جلسه فوری و فوق العاده برای هفت صبح امروز (سه‌شنبه) خبر داد، تا روال‌های معمول بررسی با سرعت طی شود و به بازار کمک شود. همچنین دیروز ۱۰ هلدینگ متقاضی، جلسه‌ای آنلاین با رئیس سازمان بورس داشتند.

به گزارش بیداربورس، هم‌زمان با تصمیمات جدید سیاست‌گذار در رابطه با تحولات مربوط به بازار سهام (بورس و فرا بورس)، عصر دیروز دوشنبه یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شد. البته امروز هم به نظر می‌رسد ادامه همین تصمیم، اقدامات جدیدی اتخاذ شود. بر مبنای تصمیم جدید، سازمان بورس ۴۸ ساعت آینده موافقت اصولی به‌منظور انجام فرایند مذکور را برای متقاضیان صادر می‌کند. همچنین به‌منظور اطمینان از تخصیص منابع به خرید سهام، این ارقام به‌صورت تدریجی به بازار تزریق می‌شود. علاوه بر ۲۴ هزارمیلیاردتومان نهایی شده، درخواست‌های جدید از سوی شرکت‌ها پذیرفته می‌شود. این تصمیم در دیدار آنلاین شرکت‌های بزرگ و هلدینگی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته بود. میثم فدایی، مدیر نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار دراین‌باره گفته است: اولین درخواست کتبی برای انتشار هزار میلیارد تومان اوراق بدهی(اجاره سهام) به سازمان بورس ارسال شد.  او تأکید کرده بود: بورس از هزارتا ۵ هزار میلیارد تومان متقاضی داشته است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جلسه فوری را برای ۷ صبح امروز (سه‌شنبه) گذاشته تا  روال‌های معمول بررسی با سرعت طی شود و به بازار کمک شود. ۱۰ هلدینگ متقاضی، دیروز در جلسه آنلاین با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بودند.

بورس در حالی به دنبال اعتمادسازی است که همچنان بسیاری جدی‌ترین اتهامات را به دولت حسن روحانی در خصوص وضعیت بی‌اعتماد در بازار سهام وارد می‌آورند. وزیر اقتصاد در جدیدترین اظهارنظر تأکید کرده دولت از بورس سوءاستفاده نکرده  و به‌شدت این اتهامات را رد می‌کند. در توضیح فرهاد دژ پسند آمده است، از بورس ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی شده که البته سهم دولت از این میزان، عددی نیست. این‎گونه نبوده که دولت از حوض بازار سهام سوءاستفاده کند. به گفته او برخی فکر می‌کنند کاهش نرخ ارز، باعث ریزش بازار سرمایه می‌شود که به باور بنده اشتباه است. کم شدن هزینه جانبی بنگاه‌ها موجب بهبود بازار سرمایه می‌شود

کد خبر 2629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =