ذهنیت اشتباهی مبنی بر "انرژی ارزان" وجود دارد

رئیس سازمان بورس با اشاره به مشکلات اصلی هدایت نقدینگی و دیدگاه‌های کوتاه مدت سرمایه‌گذاری گفت: ذهنیت اشتباه وجود انرژی ارزان همچنان دیده می شود که باید برطرف شود.

به گزارش بیداربورس، مجید عشقی در سیزدهمین گردهمایی جایزه ملی مدیریت مالی گفت: امروزه مسائل و مشکلات فضای اقتصادی بر همگان روشن است. یکی از مشکلات اصلی اقتصاد مربوط به هدایت نقدینگی و مقوله سرمایه‌گذاری است. با توجه به وضعیت و مشکلات کنونی فضای اقتصادی باید تصورات غلطی که بعضا در ذهن تصمیم‌گیران ایجاد شده، ریشه‌یابی و برطرف کرد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر نرخ انرژی روند صعودی داشته اما کماکان ذهنیت اشتباهی مبنی بر وجود انرژی ارزان شنیده و مقایسه‌های اشتباهی نیز در این زمینه صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید تحلیل سیستماتیک باشد و تمام اکوسیستم را بطور کامل دید. افزایش سرمایه‌گذاری مسلتزم وجود ثبات اقتصادی است و نبود این مهم، متاسفانه باعث دید کوتاه مدت به بازارها شده است.

به گفته عشقی، متاسفانه برخی از سیاست‌گذاری‌ها باعث شده تا سرمایه‌گذاری به شدت کمرنگ‌تر از گذشته بشود و افراد به جهت دریافت سود به دنبال خرید اقلام و فروش سریع آن باشند. سیاست‌گذاری‌ها افراد را به سوداگری سوق می‌دهد. چرا که دیدگاه‌های کوتاه مدت در سرمایه‌گذاری، برای فضای اقتصادی زیان‌بار است.

کد خبر 26574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =