۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
وقایع کلی بازارسرمایه

در پایان این هفته شاخص کل با رشد اندک 0.1 درصدی در مرتبه ۱۵۵۸ هزار واحدی ایستاد،شاخص هم‌وزن نیز با کاهش 0.4درصدی در جایگاه ۴۸۵ هزار واحدی قرار گرفت و برای سومین هفته متوالی با کندل قرمز رنگ به کار خود پایان داد.

به گزارش بیداربورس در پایان این هفته شاخص کل با رشد اندک 0.1 درصدی در مرتبه ۱۵۵۸ هزار واحدی ایستاد،شاخص هم‌وزن نیز با کاهش 0.4درصدی در جایگاه ۴۸۵ هزار واحدی قرار گرفت و برای سومین هفته متوالی با کندل قرمز رنگ به کار خود پایان داد.ارزش معاملات در بازار نسبت به هفته‌های گذشته کاهش داشته و در بازار معاملات آپشن نیز این کاهش ارزش معاملات به چشم می‌خورد.

ارزش معاملات بازار سهام به حدود ۵ هزار میلیارد و ارزش معاملات بازار اختیار معامله نیز از حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به کمتر از ۴۰ میلیارد در روز رسیده است.

در این هفته بازار با خبر عرضه مجدد خودرو در بورس کالا مواجه شد و باعث شد کمی از فشار عرضه‌ها کاسته شده و خریداران در سمت تقاضا حضور پررنگ تری داشته باشند،اما با این حال همچنان عده‌ای از کارشناسان معتقدند مادامی که شاخص از سقف ۱۶۰۰ هزار واحدی عبور نکرده باشد روند اصلاحی ادامه دار بوده و مثبت‌های بازار موقت خواهند بود و در طرف دیگر عده ای معتقدند که نمادهای مهم و اثرگذار بازار به نواحی حمایتی مهمی رسیده اند و همین نواحی حمایتی می‌تواند باعث واکنش مثبت و رشد بازار شود.

بنظر می‌رسد افزایش ارزش معاملات وعبور شاخص از مقاومت ۱۶۰۰هزار واحدی سیگنال مثبتی برای تشخیص تداوم رشد شاخص باشد.

منبع: کارگزاری ایساتیس پویا 

کد خبر 26987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =