توضیح "فولاد"در مورد نحوه و نرخ فروش دلار منجر به رشد سهم و شاخص شد

توضیح فولاد مبارکه در مورد نحوه و نرخ فروش ارز حاصل از صادرات محصولات منجر به رشد قیمت سهام و بهبود نسبی بازار شد.

به گزارش بیداربورس، شرکت فولاد مبارکه که با سرمایه ۵۳ هزار میلیارد تومانی ، یکی از سهام موثر در شاخص بشمار می رود، توضیحاتی در مورد نحوه فروش و نرخ فروش ارز حاصل از صادرات محصولات داد و با رشد قیمت حدود ۳.۵ درصدی، بخشی از بازار را تحت تاثیر مثبت قرار داد و اثر ۱.۷ هزار تایی در رشد ۷ هزار واحدی شاخص گذاشت.

براساس این گزارش،"فولاد" اعلام کرد: فروش ارز حاصل از صادرات محصولات صرفا از طریق سامانه نیما و طبق بخشنامه های بانک مرکزی و بر اساس قیمت رقابتی و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت و رعایت مقررات مربوطه از طریق صرافی های دارای مجوز بانک مرکزی انجام شده و تسویه حساب ها نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.

این شرکت در نظر دارد به منظور پرداخت مبالغ ارزی مرتبط با قراردادهای توسعه و خریدهای مواد اولیه و سایر موضوعات گروه فولادمبارکه از منابع ارزی حاصل از صادرات استفاده کند. بنابراین پیش بینی می شود بخش عمده ای از وجوه در اولویت، صرف پرداخت های اعلامی، گشته و در صورت وجود وجوه مازاد بر نیاز، شرکت طبق با مقررات، بخشنامه ها و رویه های اعلامی بانک مرکزی و با رعایت صرفه و صلاح شرکت نسبت به فروش وجوه مازاد ارزی اقدام خواهد کرد.

کد خبر 27148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =