واردات مقاطع طویل و محصولات فولادی ۷۵‌ و ۳۳ درصد بیشتر شد

واردات ۱۱ ماه سال گذشته مقاطع طویل و محصولات فولادی با افزایش ۷۵‌ و ۳۳ درصدی در حجم به ۱۳۵‌ و ۸۶۵ هزار تن رسید.

به گزارش بیدار بورس، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، واردات زنجیره از شمش فولاد تا انواع مقاطع محصولات فولادی بجز آهن اسفنجی  در ۱۱ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل بیشتر شد اما میزان صادرات تغییر خاصی نداشت.

بر اساس این گزارش، بیشترین رشد واردات مختص مقاطع طویل فولادی با ۱۳۵‌هزار تن است که ۷۵‌ درصد رشد داشت. اما بیشترین حجم واردات فولادی‌ها مختص محصولات فولادی با ۸۶۵‌ هزار تن است که ۳۳‌ درصد بیشتر شد. میزان واردات مقاطع تخت فولادی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۲۷‌ درصد بیشتر شده و از ۵۷۳‌ به ۷۳۰‌ هزار تن رسید.

در واردات شمش فولادی، میزان واردات بیلت‌بلوم از ۲ به ۶ هزار تن رسید و ۲۰‌۰ درصد افزایش یافت. میزان واردات اسلب هم از ۳ هزار تن به صفر رسید و افت ۱۰۰‌ درصدی را ثبت کرد. در نهایت همچنان طی روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی صفر است.

از ۹۶ میلیون تن اقلام فولادی تولیدی، حدود ۸۵ میلیون تن صرف مصارف داخلی با رشد ۶ تا ۱۸درصدی نسبت به میزان مصرف ظاهری فولاد طی مدت مشابه شده و تنها ۱۳میلیون تن صادر شد.  

از این میزان بالغ بر ۱۱.۷ میلیون تن مقاطع طویل فولادی تولید شد که ۹.۳ میلیون تن در داخل مصرف شد. پس از آن از ۲۷.۷ میلیون تن شمش فولادی تولیدی ۲۱.۰۷ میلیون تن به مصارف داخلی اختصاص یافت و ۶.۶ میلیون تن صادر شد. همچنین از ۲۰ میلیون تن محصولات فولادی تولیدی ۱۸.۰۵ میلیون تن صرف مصارف داخلی شده که مصرف شمش فولاد و محصولات فولادی ۱۳‌ و ۱۵‌درصد نسبت به میزان مصارف در مدت مشابه قبل افزایش داشت.

طی این مدت ۱۸.۷ و ۱۵.۶ میلیون تن شمش و محصولات فولادی مصرف شده بود. ۴۱۷‌ هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر و ۸.۳ میلیون تن صرف مصرف داخلی شد که مصرف این مقاطع نسبت به مدت مشابه ۹‌درصد بیشتر شد.

در نهایت مصرف آهن اسفنجی ۶‌ درصد رشد کرد و از ۲۶.۴ به ۲۸.۱ میلیون تن رسید. در ۱۱ ماهه ۲۸.۸ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که تنها ۷۶۹ تن صادر شد.

کد خبر 28335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =