۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کاهش قیمت انواع فلزات در سال ۲۰۲۳

بر اساس آخرین گزارش چشم انداز بازار کومودیتی های بانک جهانی، پیش بینی می شود قیمت فلزات در سال ۲۰۲۳ تا ۸ درصد و در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳ درصد کاهش یابد.

به گزارش بیداربورس، به نقل از فولاد ایران، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، شاخص قیمت فلزات و مواد معدنی این بانک ۱۰ درصد افزایش یافت که ناشی از خوش بینی ها در مورد بازار چین و بهبود چشم انداز رشد جهانی است. قیمت تمام فلزات به ویژه سنگ آهن و قلع در سه ماهه نخست بالاتر بوده است.

با این حال، این خوش بینی ها کاهش یافت و بیشتر قیمت ها نسبت به اوج ماه ژانویه خود در پایان سه ماهه اول سال کاهش یافت و تنها سنگ آهن به دلیل تقاضای شدید بخش فولاد چین دوام آورد. حال انتظار می رود قیمت انواع فلزات که در اوایل سال اندکی افزایش یافت، تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد که در درجه اول به دلیل تقاضای ضعیف جهانی و افزایش عرضه‌ است.

انتظار می رود با رفع تنگناهای موقت و بهبود تولید، قیمت آلومینیوم تا ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد. پیش بینی می شود که قیمت مس در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال ۲۰۲۲، ۴ درصد کاهش یابد و با بهبود عرضه، در سال ۲۰۲۴ به میزان ۶ درصد کاهش یابد. همچنین پیش بینی می شود قیمت نیکل در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ درصد کاهش یابد. با کاهش قیمت انرژی و راه اندازی مجدد اکثر کارخانه های اروپایی، پیش بینی می شود قیمت روی در سال جاری ۲۰ درصد کاهش یابد و قیمت زغال سنگ نیز در سال ۲۰۲۳ تا ۴۲ درصد کاهش خواهد یافت.

کد خبر 29136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =