برخی اعضای اوپک تولید نفت خود را تا پایان سال کاهش دادند

خبرگزاری تاس در گزارشی اعلام کرد که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در توافق ائتلاف اوپک پلاس به طور داوطلبانه تولید نفت خود را از اول ماه مه تا پایان سال جاری میلادی باز هم کاهش داده‌اند.

به گزارش بیداربورس، خبرگزاری تاس در گزارشی اعلام کرد که تعدادی از کشورهای شرکت کننده در توافق ائتلاف اوپک پلاس به طور داوطلبانه تولید نفت خود را از اول ماه مه تا پایان سال جاری میلادی کاهش داده‌اند و مجموع کاهش تولید نفت اکنون ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو اوپک پلاس در تاریخ ۲ آوریل کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۳ اعلام کردند.

عربستان سعودی تصمیم گرفته است تولید نفت خود را از ماه می تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، در حالی که امارات ۱۴۴ هزار بشکه در روز، عراق ۲۱۱ هزار بشکه در روز، کویت ۱۲۸ هزار بشکه در روز، عمان ۴۰۰۰۰ بشکه در روز، الجزایر با ۴۸۰۰۰ بشکه در روز، قزاقستان با ۷۸۰۰۰ بشکه در روز و گابن با ۸۰۰۰ بشکه در روز کاهش می‌دهند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پیش از این در سال جاری میلادی اعلام کرده بود که روسیه کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از میانگین سطح فوریه تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهد کرد.

در ۲ آوریل، تعدادی از کشورهای اوپک پلاس کاهش تولید داوطلبانه خود را از ماه می تا پایان سال ۲۰۲۳ اعلام کردند. تصمیمات در مورد این موضوع پس از نشست کمیته نظارت وزرای اوپک پلاس که در ۳ آوریل برگزار شد تأیید شد.

مجموع کاهش تولید داوطلبانه نفت در آن زمان ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز برآورد شده بود و این تصمیم علاوه بر توافقات اجرایی در نوامبر ۲۰۲۲ مبنی بر کاهش ۲ میلیون بشکه در روز در چارچوب توافق اوپک پلاس اتخاذ شد.

کد خبر 29259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =