ابهام در برگزاری جلسه سران قوا با محوریت بازار سرمایه

جلسه سران قوا که بر اساس اعلام قبلی قرار است فردا دوشنبه با محوریت بازار سرمایه برگزار شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و برگزاری این جلسه هنوز قطعی نیست.

به گزارش بیداربورس، جلسه شورای هماهنگی سران قوا بر اساس اعلام قبلی قرار است فردا دوشنبه برگزار شود، این موضوع را حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرده و گفته قرار است این جلسه با محوریت بهبود اوضاع بورس برگزار شود.
او ابراز امیدواری کرده بود که روسای سه قوه تصمیماتی اتخاذ کنند که بازار سرمایه از وضعیت فعلی رهایی یابد.
روز گذشته نیز به بهانه برگزاری این نشست، ۱۰۰ نفر از کارشناسان و مدیران بازار سرمایه با ارسال نامه‌ای خواستار اتخاذ تصمیماتی برای برون‌رفت بازار سرمایه از وضعیت فعلی شدند.
تخصیص مالیات فروش سهام و یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی و مبالغ جریمه تخلف فعالان و مدیران بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار، اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای طرف تقاضا در بازار و توقف قیمت‌گذاری‌های دستوری و ... از جمله محورهای این نامه بوده است.
این در حالی است که هفته گذشته هم خبری درخصوص برگزاری جلسه سران قوا شده بود اما این جلسه در نهایت برگزار نشد.
محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی اما شب گذشته در فضای مجازی گفته بود با توجه به عدم ارسال دعوت‌نامه دولت به نظر می‌رسد، جلسه دوشنبه سران درباره بورس برگزار نشود که در این صورت موجب نگرانی خواهد شد.
در حال حاضر بازار سرمایه در شرایط حساسی قرار دارد و برگزاری جلسه سران قوا با محوریت این بازار نیز این موضوع را بیش از پیش نمایان می‌کند و پیش‌بینی می‌شد که در این جلسه تصمیماتی برای بهبود اوضاع بورس اتخاذ شود.
با این حال ابهام در برگزاری این جلسه می‌تواند شرایط این بازار را تحت تاثیر قرار داده و سبب شود که بازار واکنش منفی نشان دهد.

کد خبر 2949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =