ریزش ۶.۳۸ درصدی شاخص بورس استانبول منجر به توقف‌ معاملات شد

شاخص بورس استانبول در واکنش به مشخص شدن نتایج رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با ریزش ۶.۳۸ درصدی روبرو و سیستم متوقف‌کننده معاملات این بورس فعال شد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از رادیو فردا، با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و مجلس این کشور و کشیده شدن به دور دوم در دو هفته آینده، بورس استانبول هم یکی از بدترین نوسان‌ها از آبان سال گذشته را تجربه کرد و ریزش ۶.۳۸ درصدی شاخص بورس این کشور باعث شد سیستم متوقف‌کننده معاملات این بورس فعال شود.

بر اساس این گزارش، رئیس موسسه تحقیقات سهام تلیمر در این زمینه گفت: این یک ناامیدی بزرگ برای سرمایه‌گذارانی است که امیدوار به پیروزی قلیچدار اوغلو نامزد مخالف و بازگشت به سیاست اقتصادی گذشته، بودند.

هفته گذشته، پس از آن که محرم اینجه نامزد حزب ثالث ریاست جمهوری از رقابت‌ها کناره گرفت و انتظارات برای پیروزی قلیچدار اوغلو افزایش پیدا کرد، ارزش سهام و اوراق قرضه نیز در ترکیه بالا رفته بود.

همچنین ارزش واحد پول ترکیه به دلیل شرایط انتخابات ریاست جمهوری و مجلس این کشور به پایین‌ترین حد طی دو ماه گذشته رسید. لیر ترکیه در آخرین ساعات معاملات ۲۴ اردیبهشت به ۱۹.۷۰ لیر در برابر هر دلار آمریکا سقوط کرد و همزمان اوراق قرضه دلاری در این کشور با کاهش روبرو شد و هزینه بیمه‌ مربوط به بدهی‌های دولت ترکیه نیز افزایش یافت. این واکنش بازار به نتایج رأی‌گیری روز یکشنبه بود که در آن سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری با پیشتازی رجب طیب اردوغان به دور دوم کشیده شد.

کد خبر 29777

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =