کوچ سرمایه از سهم های بنیادی به سمت تجدید ارزیابی ها

بازار سهام این روزها به نمادهایی که پیشنهاد افزایش سرمایه از تجدید داده‌اند و یا در مرحله کارشناسی هستند توجه ویژه‌ای دارد. کوچ سرمایه‌گذاران بنیادی به سمت شرکت‌هایی که تجدید ارزیابی دارند، نتیجه پالس‌هایی است که حقوقی‌های بزرگ به سرمایه‌گذاران بر روی تابلوی معاملات داده‌اند.

به گزارش بیداربورس، گروه دیگری از نمادها مورد توجه شرکت‌هایی هستند که به واسطه حذف دلار ۴۲۰۰تومانی یا عدم دریافت افزایش نرخ به تناسب تورم، پتانسیل بهبود سودآوری دارند. دارویی ، غذایی به همراه سیمان، روزهای خوبی را سپری می‌کنند. این نمادها که بر شاخص هم وزن نیز اثر با اهمیتی دارند، به واسطه سخنان آقای روحانی مبنی بر انجام اصلاحات مد نظر مجلس در بودجه مورد توجه قرار گرفته‌اند. مجلس، وزرا و همچنین صنوف به دنبال حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۱۴۰۰ هستند و دقیقا مشخص نیست که چه کسی با آن موافق است که در بودجه دولت آمده است! در هر حال مجلس می‌گوید که نباید خزانه‌ای خالی به دولت بعدی داده شود و به دنبال حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است ضمنا انجمن صنفی سیمان نیز شدیدا به دنبال آزادسازی نرخ سیمان است خصوصا حالا که در صنعت خودرو تحولاتی صورت گرفته است.

 اما و اگرهای آزادسازی نرخ خودرو

سران قوا مساله آزادسازی نرخ خودرو را به دلیل حساسیت بالا با احتیاط دنبال می‌کنند و در صنعت پالایش نیز شنیده می‌شود که نرخ‌های پاییز بسیار بهتر از انتظارهای تحلیلی بوده و خبرهای افزایش سرمایه‌ای در برخی نمادها همچون شبندرو شبریزبه همراه انتقال سهام این شرکت‌ها به بانک‌ها بابت رد دیون دولت، نکاتی است که می‌تواند به بهبود روند این گروه ها کمک کند.

کدام صنایع میتوانند پیشرو باشند؟

در مجموع کامودیتی‌ها به واسطه بازار جهانی و گزارش‌های پیش رو وضعیت خوبی دارند. پالایشی‌ها به واسطه واگذاری و کرک اسپرد مناسب و بانکی‌ها بابت دریافت سهام پالایشی‌ها، خودرو، سیمان و  دارو به واسطه تغییرات نرخ فروش، در موقعیت خوبی قرار گرفته‌اند و این‌ها می‌تواند یک روند مثبت در بورس ایجاد کند.

کد خبر 298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =