رشد شاخص بورس چه‌زمانی شروع می‌شود؟

یک کارشناس بازارسرمایه در پیشبینی بازارسرمایه در هفته جاری بیان کرد: بازارسرمایه کماکان در فاز اصلاحی است و اگر رشدی داشته باشند فروشنده‌ها از آن به عنوان ذخیره سود استفاده خواهند کرد و این روند تا زمانی ادامه‌دار خواهد بود که شاخص به محدوده دو میلیون واحد برسد و بعد از شناسایی کف بازار، شاخص آماده برای رشد بعدی می‌شود.

**بررسی علت کم‌رمق بودن بازارسرمایه

پیمان شوریابی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص کم رمق بودن این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: از دلایل کم رمق بودن بازارسرمایه می‌توان به این مهم اشاره کرد که بازار این روزها در یک فاز اصلاحی قرار گرفته و که عموما در این شرایط حجم معاملات با کاهش روبه‌رو می‌شود.

او در ادامه افزود: حداقل تا اواخر تیرماه حجم معاملات پایین ادامه‌دار خواهد بود و به عبارتی می‌تواند کف نسبتا خوبی را شناسایی کند.

**فاز اصلاحی بورس ادامه دارد

وی در پیشبینی بازارسرمایه در هفته جاری بیان کرد: بازارسرمایه کماکان در فاز اصلاحی است و اگر رشدی داشته باشند فروشنده‌ها از آن به عنوان ذخیره سود استفاده خواهند کرد و این روند تا زمانی ادامه‌دار خواهد بود که شاخص به محدوده دو میلیون واحد برسد و بعد از شناسایی کف بازار، شاخص آماده برای رشد بعدی می‌شود.

**خریداران پرقدرت به بازارسرمایه بازخواهند گشت؟

این کارشناس بازارسرمایه در بررسی عواملی که بر روند بورس تاثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازارسرمایه به دلیل کاهشی بودن قیمت دلار به این مولفه چشم دوخته و این مهم امری اشتباه است اما با رشد قیمت دلار که احتمالا به زودی شاهد آن خواهیم بود، خریداران پر قدرت به بازارسرمایه باز خواهند گشت.

**کدام صنایع از افزایش قیمت دلار منتفع خواهند شد؟

به گفته شوریابی با شروع قیمت دلار، صنایع دلاری از جمله پتروشیمی، فلزات، چندرشته‌ای‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها رشد نسبتا خوبی را تجربه خواهند کرد.

وی معتقد است که کف قیمتی دلار 48 هزار تومان است و به نظر می‌رسد به زیر این قیمت نخواهد رسید اما اگر به زیر 48 هزار تومان نزول کند، ناپایدار خواهد بود و بعد از آن به قیمت‌های بالاتری خواهد رفت.

**دلایل کاهش قیمت دلار

او در بررسی عواملی که موجب شده دلار روند ریزشی را تجربه کند، گفت: توافق با غرب، مذاکرات برجام و مذاکرات توافق موقت از جمله این عوامل است چرا که از نظر متغیرهای کلان اقتصادی یعنی چاپ پول، تورم و کسری بودجه تغییری نداشته‌ایم.

**بررسی صنایع و سهام پرپتانسیل

این کارشناس بازارسرمایه درخصوص صنایع و سهام پرپتانسیل خاطرنشان کرد: صنایع و سهام داخلی که افزایش نرخ می‌گیرند از جمله سیمان، دارو و شوینده می‌توانند تابستان جذابی داشته باشند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 30517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =