روسیه روند جهانی املاک و مستغلات را تغییر داد

بر اساس داده‌های بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS)، قیمت مسکن روسیه در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن نزدیک به ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از راشا، در شرایط واقعی، با در نظر گرفتن تورم، قیمت ملک در روسیه ۹.۷ درصد افزایش یافته است که این چهارمین افزایش قیمت در سطح جهان محسوب می‌شود؛ گزینه اول در این مورد کشور ترکیه با ۵۱ درصد افزایش است.

در سطح جهانی، قیمت املاک و مستغلات دو درصد در طول مدت مشابه کاهش یافت که اولین کاهش در ۱۲ سال گذشته را رقم زد. در چین، هند و کانادا، قیمت ملک به ترتیب ۵.۴ درصد، ۳.۱ درصد و ۹.۸ درصد افول کرده است.

مجموعه داده بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، رشد اسمی و واقعی قیمت مسکن را در ۵۸ کشور و منطقه تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ پوشش می‌دهد و قیمت‌های واقعی هفت درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری باقی ماندند.

قیمت‌های املاک مسکونی در طول همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش یافت زیرا تنظیم‌کننده‌ها در سراسر جهان نرخ‌های بهره را که تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت خانه‌ها دارد، کاهش دادند تا اقتصادهای در حال مبارزه را تقویت کنند. نرخ‌های کلیدی به سطوحی که آخرین بار قبل از بحران مالی جهانی مشاهده شده بود کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی، نرخ‌ها در بسیاری از اقتصادهای بزرگ به‌طور متوسط چهار درصد افزایش یافته است و سه چهارم کشورهای مورد بررسی رشد منفی سال به سال قیمت مسکن تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ را گزارش کرده‌اند.

به‌طور جداگانه، روزنامه تجاری روسی RBC گزارش کرد که بالاترین قیمت املاک مسکونی در این کشور در مسکو، سن پترزبورگ، منطقه ساخالین و منطقه پریمورسکی ثبت شده است با این حال، مسکو و سن پترزبورگ به ترتیب ۲.۵ و دو درصد کاهش قیمت ملک را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند.

کد خبر 30615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =