نحوه بازگشت پول‌های بلوکه ایران از عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آزادسازی پول های بلوکه شده عراق و دریافت کالا در قبال پول توضیح داد.

به گزارش بیدار بورس، عباس مقتدایی در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و دریافت کالا به جای پول، گفت: گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای لزوماً واقعیت نیست. موضوعاتی که با سایر کشورها مذاکره شده و آنچه که در حال جریان است، تامین منافع ملت ایران و بدست آوردن پول‌های بلوکه شده ایران است.

وی افزود: این پول‌های مشروع حاصل از نفت ایران در خارج است که مدت‌ها با زور و فشار تحت عنوان تحریم نگه داشتند. اگر قرار بود در قبال پول‌ها کالا اخذ شود، زودتر از این باید روند اجرایی می‌شد. ولی ایران به عنوان یک کشور مستقل عزتمندانه پول را پس می‌گیرد و آنگونه که صلاح می‌داند عمل می‌کند. آنچه بین بغداد و تهران، ایران و روسیه، ایران و چین، ایران و هند، ایران و کره و بسیاری از کشورهای دیگر در حال رخ دادن است، تامین منافع ملت ایران است. این آغاز روندی است که به بازگشت پول‌های ایران منتهی خواهد شد.

مقتدایی ادامه داد: به طرف آمریکایی اعلام شده اگر منافع ملت ایران را تامین کنند حتماً مذاکرات به نتیجه خواهد رسید. اما اگر بر نقض تعهدات، عدم پایبندی به آنچه که بیشتر پذیرفته‌اند اصرار بکنند، ایران کشوری نیست تحت فشار زور یا قلدری طرف مقابل عقب‌نشینی کند. منافع ملت ایران بر هر چیز دیگری در سطح تصمیم‌گیری و اجرا اولویت دارد.

کد خبر 30765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =