لایحه واردات خودرو در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از تایید لایحه واردات خودرو در مجلس خبر داد و گفت: این مساله از هم‌اکنون نیز در بازار خودرو اثرگذار بوده است.

به گزارش بیدار بورس، سید کریم حسینی، با اشاره به بحث واردات خودرو اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از سوی مجلس شورای اسلامی در نهایت نمایندگان با قاطعیت از لایحه واردات خودروهای کارکرده حمایت کرده و به آن رای مثبت دادند.

وی افزود: براساس آنچه در مجلس مورد تایید قرار گرفته خودروهای با عمر کمتر از پنج سال می‌توانند مجوز واردات دریافت کنند.

نماینده اهواز گفت: هم‌اکنون این لایحه در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است و در صورتی که مورد تایید قرار بگیرد نسبت به اجرایی شدن آن اقدام خواهد شد تا خودروهای خارجی با عمر کمتر از پنج سال بتوانند مجوز واردات دریافت کنند.

** تاثیر تایید لایحه واردات در مجلس بر بازار خودرو

حسینی ادامه داد: قرار بود این طرح در بودجه ۱۴۰۲ قرار بگیرد اما با توجه به اینکه اجرایی نشد به صورت لایحه به مجلس فرستاده شد و اکنون با تایید مجلس منتظر تایید شورای نگهبان است تا پس از آن اجرایی شود.

وی بیان کرد: واردات خودرو یکی از مطالبات اصلی مردم در سال‌های اخیر بوده است که امیدواریم با تایید شورای نگهبان هرچه سریعتر عملی شود.

نماینده اهواز در پایان خاطرنشان کرد: این مساله از هم اکنون بر بازار خودرو اثرگذار بوده و توانسته منجر به کاهش قیمت‌ها و بهبود وضعیت شود و در صورت اجرایی شدن قطعا مشکل بازار خودروی کشور را حل خواهد کرد.

کد خبر 30791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =