۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
تحلیل بنیادی غپاک

تحلیل بنیادی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک را از اینجا بخوانید.

**مقدمه 

گروه لبنیات پاک با بیش از ۶۰ سال سابقه تولید فرآورده های لبنی ، جزو اولین و پرسابقه ترین شرکت‌های فعال در تولید محصولات لبنی در کشور است.

این شرکت با تولید انواع شیر، پنیر، ماست، کره، خامه، بستنی و ... بخشی از نیاز روزانه‌ی کشور را تولید و تامین می‌نماید. شرکت لبنیات پاک در سخت‌ترین شرایط هشت سال دفاع مقدس و همچنین در کنار تحریم‌های اقتصادی دشمن با تلاشی خستگی‌ناپذیر در کنار مردم و برای مردم فعالیت نموده و در حال حاضر نیز با گسترش و ایجاد تنوع تولیدات خود، هم چون گذشته تامین کننده‌ی بخش مهمی از نیاز مردم کشور عزیزمان می‌باشد.

با نام‌گذاری سال ۱۳۹۹به نام " جهش تولید " از سوی مقام معظم رهبری و به دنبال آن نام گذاری سال ۱۴۰۰به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها " توسط معظم له " ، نیاز به بستر سازی‌ها و تغییرات اساسی در این مجموعه بیش از پیش احساس می‌شد، لذا شرکت لبنیات پاک با بهرمندی از تجارب سازنده‌ی مدیران و متخصصین دلسوز خود در ادوار گذشته، از دی‌ماه ۱۳۹۹قدم در مسیری تازه نهاد.

این شرکت با بهرهمندی از قابلیت‌های موجود در مجموعه خود و همچنین با جذب متخصصین جوان، دلسوز و پرتلاش، نوسازی، افزایش ظرفیت و تنوع بخشی تولید، کاهش هزینه‌های سربار و ارتقاء کیفیت محصولات خود را آغاز نمود و با گذشت حدود شش ماه از آغاز بکار تیم مدیریتی جوان، این مجموعه موفق به انجام بیش از ۱۲۰پروژه و برنامه سازنده در راستای بهبود شرایط تولید، ارتقاء کیفیت و رضایتمندی مصرف‌کننده و همچنین تامین امکانات رفاهی نیروهای خود شد.

تحلیل بنیادی غپاک

**عملکرد شرکت

فروش شرکت تا پایان اسفند ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۴۵ درصدی داشته است. شرکت پاک در سال های اخیر عملکرد مناسبی نداشته اما در اخرین گزارش خود که نه ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ بوده نشان داد که شرکت متحول شده و روند روبه رشدی داشته است. لذا با ادامه این روند می تواند رفته رفته مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

**نرخ فروش و مواد اولیه

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد شرکت در حوزه لبنیات فعال هست و ماده اولیه اصلی شرکت شیر خام می باشد که از دامداری ها تهیه می شود. نرخ فروش تمامی محصولات لبنیاتی وابسته به نرخ شیر خامی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین می شود. لذا هرگونه تغییر در قیمت خرید شیر خام منجر به تغییر در نرخ فروش محصولات می شود. در آخرین شفافسازی نیز شرکت اعلام کرده است که نرخ خرید شیر خام از لیتری ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است. (درصد چربی شیر خام در قیمت آن تاثیرگذار است)

**بهای تمام شده

حدود۹۰ درصد بهای تولید شرکت را مواد مصرفی و مابقی را سربار و دستمزد تشکیل می دهد که عمده مواد مصرفی را نیز شیر خام تشکیل می دهد و سایر مواد مصرفی نیز شامل مواد بسته بندی و ... می باشد.

**سهامداران 

تحلیل بنیادی غپاک

**مفروضات و توضیحات

  • تولید و فروش برابر با سال ۱۴۰۱
  • تورم و رشدِ دستمزد ۴۵ درصد
  • نرخ شیر خام  ۱۶ هزار تومان  و نرخ های فروش بر اساس ضرایب تاریخی نسبت به شیر خام لحاظ شده است.
  • دلار ۴۵ هزار تومان

**صورت سود و زیان

تحلیل بنیادی غپاک

تحلیل بنیادی غپاک

منبع: بیدار بورس
کد خبر 30820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =