ارزش با P/E کمتر از بازار

ارزش، صندوق سهامی گروه مالی اقتصاد بیدار است که درصد سهام بالایی اختصاص داشته و در افت اخیر شاخص کمتر از بسیاری از سهام، صندوق و شاخص کل بورس اصلاح کرد.

به گزارش بیداربورس ارزش، صندوق سهامی گروه مالی اقتصاد بیدار است که درصد سهام بالایی اختصاص داشته و در افت اخیر شاخص کمتر از بسیاری از سهام، صندوق و شاخص کل بورس اصلاح کرد. دلیل این مهم را میتوان ضریب همبستگی بالای صندوق ارزش با دلار آمریکا دانست که نزدیک به ۰.۶ است پس اصلاح بسیار معقولی داشت چرا که ما در بازار صندوق هایی با ضریب ۰.۹ به بالا داریم که اصلاح تند و تیزی داشتند خصوصا صندوق ها اهرمی.

بنابراین افت کمتر ارزش نسبت به رقبا جای تامل دارد. نکته مهم دیگر این است که صندوق فراصندوق تمشک در اردیبهشت سال جاری ورود خوبی به این صندوق کرد که نشان از عملکرد مناسب ارزش دارد.

همچنین باید پی‌بر ای تک رقمی این صندوق را نیز مدنظر داشته باشیم. پی بر ای بورس ایران در حال حاضر حدود ۱۰.۱ است که ارزش با پی بر ای ۹.۸ واحدی، کمتر از پی بر ای بازار بوده و از این منظر هم جا برای رشد دارد.

در تحلیل تکنیکال دو سناریو وجود داشته و دو سطح مشخص شده که از این سطح امکان برگشت تا بالای۳۰۰۰تومان داشته باشد یا در سناریو دوم بر اساس شرایط بازار امکان وجود یک اصلاح کوتاه مدت و پس از آن رشد تا محدوده ۳۰۰۰ تومان وجود دارد.

ارزش با P/E کمتر از بازار

ارزش با P/E کمتر از بازار

ارزش با P/E کمتر از بازار

ارزش با P/E کمتر از بازار

محمدصادق میرزایی تحلیلگر بازار سرمایه

منبع: بیدار بورس
کد خبر 30825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =