صنعت بانک و خودرو لیدر بورس می‌شوند؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه استارت بعدی بازارسرمایه در همین حوالی کنونی رقم خواهد خورد و این مهم با ریالی‌ها از جمله بانکی و خودرویی شروع می‌شود و این صنایع می‌توانند لیدری بازار را به خود اختصاص دهند.

**زمان بازگشت بورس فرا رسیده؟ 

ایمان رئیسی، کارشناس و فعال بازارسرمایه در خصوص روند بازارسرمایه به بیداربورس گفت: براساس تجربه هنگامی که افراد فکر می‌کنند بازار خسته شده و دیگر رمقی ندارد دقیقا همانجا نقطه بازگشت بازارسرمایه است اما متاسفانه افراد از این روند بورس درس نمی‌گیرند.

او با یادآوری این موضوع که در دو الی سه سال گذشته بازارهای موازی از جمله طلا، مسکن و خودرو رشد وحشتناکی داشته‌اند اما بازارسرمایه از این رشد جامانده است، خاطرنشان کرد: بازارهای موازی ذکر شده در روزهای اخیر رکودی شدند و حتی کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

**ارزندگی بورس نسبت به بازارهای موازی

وی ادامه داد: این روزها بازارسرمایه نسبت به سایر بازارها ارزنده است اما باید درنظر داشت که در حال حاضر شرایط ثبات سیاسی روی کار آمده و تا حدودی شاهد بهبود ارتباطات منطقه‌ای هستیم که این موارد از نظر روانی توانسته‌اند جو بازار را با خود همراه و قیمت دلار را نزولی کنند در نتیجه برای ارزندگی بازار باید تداوم این شرایط را مدنظر قرار داد.

**بورس دیگر از دلار نمی‌ترسد

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به خبر روز گذشته خبرگزاری بانک‌مرکزی در خصوص نرخ ارز پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها که ۳۹ الی ۴۱ هزار تومان خریداری خواهد شد، گفت: باتوجه به این خبر سایه ترس کاهش قیمت دلار از سر بازارسرمایه برداشته شده است.

رئیسی معتقد است که بازارسرمایه ترسی از کاهش قیمت دلار ندارد چرا که بازار وقتی دلار ۶۰ هزار تومان بود نیز با قیمت ۴۷ هزار تومان معامله می‌شد، بنابراین ریزش ۱۰ درصدی دلار نمی‌تواند تاثیری بر بازارسرمایه داشته باشد.

به گفته وی استارت بعدی بازارسرمایه در همین حوالی کنونی رقم خواهد خودرو و این مهم با ریالی‌ها از جمله بانکی و خودرویی شروع می‌شود و این صنایع می‌توانند لیدری بازار را به خود اختصاص دهند.

به عقیده این فعال بازارسرمایه انتظار می‌رود پالایشی‌ها گزارش‌های خوبی ارائه دهند و امروز نیز شاهد تاثیر این انتظار بر روی تابلومعاملات بودیم.

**پول‌های پارک شده به کدام بازار می‌روند؟

او با بیان اینکه این روزها شاهد خروج پول از بازارسرمایه و همچنین صندوق‌های بادرآمد ثابت هستیم، گفت: هرچند که شاهد خروج پول از بورس هستیم اما اتفاق خاصی در دیگر بازارها نمی‌افتد و معلوم نیست که این نقدینگی به سمت کدام بازار در حال حرکت است اما بنظر می‌رسد نقدینگی پارک شده و منتظر است ببیند که کدام بازار لیدر می‌شود. 

به گفته این کارشناس بازارسرمایه باتوجه به شرایط سیاسی و دلار تنها بازار مناسب بورس است و پول‌های پارک شده هنگامی به این بازار تزریق خواهند شد و به آن جهت می‌دهند که ارزش معاملات تغییر کند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 30927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =