هشدار دستکاری در قیمت دلاری محصولات پتروشیمی در بورس و انتقاد از دولت

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام هشدار به دستکاری در قیمت دلاری محصولات پتروشیمی در بورس کالااز عدم ثبات برنام های دولت انتقاد کرد.

به گزارش بیداربورس، روح‌الله ایزدخواه به تسنیم گفت: در قانون بودجه سالانه قرار بود که نرخ ارز شناور تثبیت‌ و مدیریت شود اما به نظر می‌رسد این سیاست‌های ارزی دولت است که شناور شده و متاسفانه هر ۲،۳ ماه یک بار تغییرات در قیمت‌گذاری‌ها مشاهده می شود.

وی افزود: در ابتدای سال برخی‌ها به دنبال نرخ تسعیر ۳۶ هزار تومان بودند که دستور رئیس‌جمهور مانع آن شد اما با گذشت ۳ ماه از سال جاری خبرهایی مبنی بر اینکه قرار است نرخ تسعیر به ۳۷.۹ افزایش پیدا کند رسید. 

این نماینده ادامه داد: علت اصلی تورم حداقل در ۴ سال اخیر نرخ ارز بوده و در سال جاری باید دولت و مجلس از هرگونه تصمیمی موجب دامن زدن به تورم شود، بپرهیزند و نباید تحت تاثیر گروه‌های ذی‌نفع، سیاست‌های کلان اقتصادی را تغییر دهد. 

ایزدخواه با اشاره به آثار و تبعات افزایش نرخ مواد اولیه پتروشیمی توضیح داد: با افزایش قیمت مواد اولیه پتروشیمی مواد اولیه ده‌ها صنعتی که از مواد پتروشیمی در تولیدات استفاده می‌کنند گران شده و در نتیجه یک تورم تصاعدی را به کالاهای مصرفی مردم وارد می‌کند. بنابراین افزایش نرخ مواد اولیه پتروشیمی‌ها بدون شک رفاه و سبد معیشتی مردم را دچار آسیب جدی خواهد کرد.

کد خبر 31180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =