۶ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۹ تیر ۱۴۰۲ میزبان معامله بیش از ۶ میلیون و ۷۲۸ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۲۵ میلیارد تومان بود. تمام سکه طلا از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش بیداربورس، ۶ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۴۶ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۲۵.۷ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد.

در هفته منتهی به ۹ تیر ۱۴۰۲ بیش از ۵۲۹ هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۸ درصدی در حجم و ۴۶ درصدی در ارزش، جایگاه سوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۳۰۰ هزار و ۶۹۶ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۹۳.۳ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم ۵ درصدی در حجم معاملات در جایگاه پنجم بعد از سیمان، زعفران، تمام سکه طلا و شیشه ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۲۹ درصدی از ارزش معاملات بعد از تمام سکه جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

سیمان با ثبت معامله ۴ میلیون و ۸۰۶ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۵.۳ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۷۱ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات ۶۹۹ هزار و ۱۵ گواهی سپرده زعفران بیش از ۲۶.۹ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۹۴ هزار و ۱۳۵ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۴۹.۸ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۱۰ درصدی در جایگاه دوم و از نظر ارزش با سهم ۸ درصدی در رتبه چهارم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم حدود ۶ درصدی بعد از سیمان، زعفران و تمام سکه طلا در جایگاه چهارم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۱۵ درصدی سوم شد.

۶ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

۶ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

۶ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

کد خبر 31339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =