۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
اندونزی غافلگیر شد

داده‌های رسمی نشان داد که اندونزی در ماه ژوئن مازاد تجاری بزرگی به میزان ۳.۴۶ میلیارد دلار ثبت کرد زیرا واردات بیش از حد انتظار کاهش یافت و صادرات نیز ضعیف باقی ماند.

به گزارش بیداربورس، نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان در ماه گذشته ۱.۳۵ میلیارد دلار مازاد انتظار داشت. این کشور در ماه مه حدود ۴۴۰ میلیون دلار مازاد به ثبت رساند.

با این حال، مازاد تجاری کلی این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۵ میلیارد دلار کمتر از سال گذشته باقی مانده است. داده‌های اداره آمار نشان داد که مازاد تجاری اندونزی در ژانویه تا ژوئن به ۱۹.۹۳ میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران انتظار دارند که مازاد تجاری کالا برای بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا در سال جاری کاهش یابد زیرا صادرات در بحبوحه کاهش قیمت کالاهای اصلی و تضعیف تقاضای جهانی کاهش می‌یابد.

صادرات در ماه ژوئن ۲۱.۱۸ درصد به صورت سالانه کاهش یافت و به ۲۰.۶۱ میلیارد دلار رسید که عمیق‌تر از کاهش ۱۸.۸۵ درصدی مورد انتظار در نظرسنجی بود. محموله‌های زغال سنگ و روغن پالم بیشترین کاهش را متحمل شدند.

بر اساس گزارش رویترز، واردات با کاهش ۱۸.۳۵ درصدی به صورت سالانه به ۱۷.۱۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که پیش‌بینی نظرسنجی ۷.۷۵ درصد کاهش داشت و خرید مواد خام بیشترین کاهش را داشت.

کد خبر 32110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =