روسیه پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را فاش کرد

وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت که انتظار می‌رود اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۳ بیش از دو درصد رشد کند.

به گزارش بیدار بورس به نقل از اکونومیک، رشتنیکوف اظهار کرد که این رقم، پیش‌بینی اولیه است و خاطرنشان کرد که کار روی ارقام نهایی در اواخر این ماه توسط وزارتخانه تکمیل خواهد شد.

وی افزود: قطعا اقتصاد روسیه بیش از دو درصد رشد خواهد کرد اما بیایید منتظر ارقام مشخص باشیم. اکنون در مرحله پیش‌بینی هستیم، به همین دلیل است که همه نه تنها به ارزیابی امسال، بلکه به ارزیابی چند سال آینده نیز علاقه‌مند هستند.

این رقم مطابق با آخرین پیش‌بینی‌های منتشر شده توسط بانک روسیه است. در ماه جولای، رگولاتور پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی تا پایان سال جاری تا ۲.۵ درصد رشد خواهد کرد.

در همین حال، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۵ درصد افزایش می‌یابد و پیش‌بینی‌های قبلی ۰.۷ درصدی منتشر شده در ماه آوریل و ۰.۳ درصدی در ماه ژانویه را ارتقا داده است.

بانک مرکزی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مرحله احیای اقتصاد روسیه به پایان رسیده است و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی به تدریج در آینده افزایش یابد.

رگولاتور گزارش کرد که در سه ماهه دوم سال جاری، اقتصاد روسیه نسبت به سال قبل ۴.۸ درصد افزایش داشته است. بر اساس آمار وزارت توسعه اقتصادی، اقتصاد این کشور از ماه آوریل تا ماه ژوئن ۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کد خبر 32665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =