معاون وزارت صمت ادعای مفقود شدن سه میلیون تن فولاد را تکذیب کرد

معاون وزارت صنعت هم ادعای گم شدن ۳ میلیون تن فولاد به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش بیداربورس،  اسدالله کشاورز درباره شایعه هفته های اخیر مبنی بر گم شدن سه میلیون تن فولاد در زنجیره تولید، مصرف و صادرات فولاد سال گذشته گفت: تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن بود که ۲۲.۲ میلیون تن مصرف و حدود ۶.۵ میلیون تن هم صادرات شده و اختلاف ۳۰۰ هزار تنی مربوط به موجودی کف انبار شرکت ها است.

وی افزود: وزارت صنعت مسئول تامین شرکت های تولید کننده در زنجیره فولاد  بوده و هر شرکتی در صورت مازاد عرضه محصولات در بورس کالا، امکان تولید مازاد را دارد. همچنین برای شرکت های بزرگ با توجه به میزان تولید، حداقل کف عرضه‌ای تعریف شده است.

براساس این گزارش، رسول خلیفه‌سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد هم پیش از این ادعای مفقود شدن سه میلیون تن فولاد را تکذیب و توضیح داده بود: چنین موضوعی صحت ندارد و اختلاف آماری مربوط به انبارگردانی شرکت‌ها در ابتدای هر سال است که به‌طور متوسط با اختلاف یک میلیون تنی  سال‌های گذشته همراه بود. بنابراین اختلاف سه میلیون تنی پس از دو سه ماه از آغاز سال با اطلاعات مربوط به انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها و آمارهای کلی تطبیق داده می‌شود.  

رضا شهرستانی عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، مدعی شده در برابر تولید سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون تنی فولاد و مصرف داخلی و صادرات ۱۵ و ۱۲ میلیون تنی، سه میلیون تن فولاد به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان در زنجیره مصرف و صادرت گم شده است.

کد خبر 3305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =