برنامه‌ریزی "تایرا" برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور

مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی وزارت صنعت از برنامه‌ریزی شرکت بورسی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور در سال جاری خبر داد.

به گزارش بیداربورس، ابوذر جمشیدوند در حاشیه بازدید از شرکت بورسی تراکتورسازی ایران گفت: واردات تراکتور با توجه به انواع متغیرها از جمله ظرفیت، توان، کیفیت و قیمت تولیدات داخلی نسبت به رقبای خارجی، اصلا معقول نیست و ممنوعیت واردات در این بخش جدا از نیاز داخل پیگیری می شود.

وی افزود: اگر امکان تولید داخلی وجود دارد برای واردات باید با تعرفه‌ مناسب وارد این بخش شد. برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور در سال جاری خبر داد و گفت: ظرفیت تولید تراکتور از ۲۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار دستگاه در سال گذشته رسیده و سال جاری طبق برنامه‌ریزی‌ها ۴۰ هزار دستگاه تراکتور تولیدی توسط تراکتورسازان وارد بازار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت تراکتورسازی ایران با سرمایه ۱.۲۸ هزار میلیارد تومانی از تیر سال ۸۱ در بازار اول معاملات بورس حضور دارد. فعالیت شرکت شامل واردات و صادرات و تولید و فروش انواع تراکتور و موتور ماشین آلات اداوات کشاورزی و سایر فرآورده های صنعتی است که با بهره برداری از کارخانه با ظرفیت سالانه ۲۵ هزار دستگاه از سال ۱۳۵۰ شروع به کار کرد.

کد خبر 33126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =