وعده تحویل ۳۱ هزار محصول وارداتی ثبت نامی تا پایان آذر به متقاضیان

سرپرست سازمان توسعه تجارت مطرح کرد: منعی برای واردات به جز ممنوعیت‌های ابلاغی وجود ندارد و در روزهای آینده نیز خودروهای تویوتا و نیسان ترخیص و وارد نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌شود. تا اواخر آذر همه تعهدات ثبت‌نامی خودروهای وارداتی به ۳۱ هزار نفر تحویل می شود.

به گزارش بیداربورس، مهدی ضیغمی در حاشیه مراسم تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: تا کنون ۵ هزار دستگاه خودرو وارد شده و بسیاری از شرکت‌ها مراحل تأییدیه استاندارد، گمرک و محیط زیست را گذراندند. بنابراین با تسریع صدور تأییدیه‌ها حجم اصلی واردات از آخر شهریور و مهر آغاز می‌شود.

وی افزود:‌ ۱۰ هزار خودرو در مرحله تولید و بارگیری برای ورود به داخل است. بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده که واردات از محل صادرات غیرنفتی و ارزهای خارج از سوی بانک مرکزی در حال تخصیص به متقاضیان است. امید می رود در زمستان ماهانه تا ۲۰ هزار خودرو وارد شود. از ۳۵ شرکت که تاییدیه واردات را دریافت کردند ۱۸ شرکت ثبت سفارش انجام داده‌اند و ۱۴ شرکت اقدام به واردات کردند.

این سرپرست ادامه داد:‌ منعی برای واردات به جز ممنوعیت‌های ابلاغی وجود ندارد و در روزهای آینده نیز خودروهای تویوتا و نیسان ترخیص و وارد نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌شود. تا اواخر آذر همه تعهدات ثبت‌نامی خودروهای وارداتی به ۳۱ هزار نفر تحویل می شود. با احتمال واردات خودروهای کارکرده پیش‌ بینی می‌شود تا آخر سال رکورد واردات شکسته و سال آینده واردات ۲۰۰ هزار خودرویی که قبلا اعلام شده بود، محقق شود.

ضیغمی درباره آئین‌نامه واردات خودروی کارکرده گفت: این آئین‌نامه به هیأت دولت ارسال و امکان واردات خودرو برای اشخاص فراهم شد. هر شخص حقیقی می‌تواند نسبت به واردات اقدام کند و برای این واردکنندگان موضوع خدمات پس از فروش و دارا بودن نمایندگی ملاک نیست.

کد خبر 33406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =