تامین مالی پروژه‌های عمرانی کشور در سایه توسعه بازار سرمایه

عضو کمیسیون عمران گفت: کسری بودجه و ناترازی بودجه در حوزه تامین مالی پروژه‌های عمرانی موجب شده پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سراسر کشور باشند که نیاز به بودجه دارند. بنابراین، بهتر است با حمایت بیشتر از بازار سرمایه نیاز مالی پروژه‌ها را در کشور برای رشد و توسعه اقتصاد کشور برطرف کنیم.

به گزارش بیداربورس منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان بورس و نقش بازار سرمایه برای کشور گفت: به نظر می‌رسد طی سال‌های گذشته اقدامات کافی از سوی مجلس و کمیسیون‌های مختلف برای کمک به تامین مالی پروژه‌های عمرانی و رشد و توسعه اقتصادی کشور صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد مجموعه نهادها، بنگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی کشور باید در این زمینه (تامین مالی پروژه‌های عمرانی مختلف از طریق بازار سرمایه) اقداماتی را انجام داده و کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون عمران نیز در این زمینه پیش قدم باشد.

آرامی مطرح کرد: کسری بودجه و ناترازی بودجه در حوزه تامین مالی پروژه‌های عمرانی موجب شده پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سراسر کشور باشند که نیاز به بودجه دارند. بنابراین، بهتر است با حمایت بیشتر از بازار سرمایه نیاز مالی پروژه‌ها را در کشور برای رشد و توسعه اقتصاد کشور برطرف کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: کمیسیون‌های برنامه و بودجه و همچنین اقتصادی و انرژی می‌توانند زمان زیادی را برای بهره‌مند شدن از بازار سرمایه اختصاص دهند، چرا که در حال حاضر پروژه‌های بزرگی در بخش انرژی، حوزه وزارت نیرو و کشاورزی درگیر ناترازی بودجه ای هستند.

وی با تاکید به اینکه مسیر کار باید برای تامین مالی از سوی بازار سرمایه تسهیل شود، عنوان کرد: اعتمادسازی زیادی باید بین مردم و بازار سرمایه وجود داشته باشد تا مردم راغب شده و با سرمایه اندک خود نقشی در تامین مالی پروژه‌ها ایفا کنند.

آرامی خاطرنشان کرد: امیدوارم در کمیسیون عمران فضای بیشتری برای بازار سرمایه اختصاص داده شود تا مسیر همکاری برای تامین مالی پروژه‌ها تسهیل و کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی به رشد و توسعه لازم برسد.

کد خبر 34055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =