هفته پررونق معاملات رینگ صادراتی

بورس انرژی ایران در هفته‌ای که گذشت میزبان ۲۸۰ معامله به ارزش بیش از ۶۷ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال بود که این رقم نسبت به هفته‌ی قبلی، رشدی حدود ۱۵۰ درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس انرژی ایران، در هفته گذشته ۹۹.۵ درصد معاملات بورس انرژی ایران در بازار فیزیکی انجام شد. به این ترتیب، بیش از ۲۰۰ هزار تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۵۵ میلیون و ۲۱۸ هزار ریال در رینگ بین‌الملل و بیش از ۵۴ هزار تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۱۲ میلیون و ۲۶۱ هزار ریال در رینگ داخلی معامله شد.

در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۲، بورس انرژی ایران شاهد معامله ۲۵۲ میلیون و ۵۱۵ هزار کیلووات ساعت برق فیزیکی به ارزش ۲۵۷ هزار و ۷۸۳ میلیون ریال بود. هم‌چنین، بیش از ۶۵ میلیون و ۲۱ کیلووات ساعت برق در بازار مشتقه به ارزش ۶۰ هزار و ۵۳۳ میلیون ریال دادوستد شد.

از سویی دیگر، بازار برق سبز نیز میزبان معامله بیش از یک‌ میلیون و ۴۰۷ هزار کیلووات ساعت برق سبز مشتقه به ارزش ۲۲ هزار و ۵۰۹ میلیون ریال و بیش از ۹۸ هزار کیلووات ساعت برق سبز فیزیکی به ارزش یک هزار و ۷۳۴ میلیون ریال بود.

گفتنی است در هفته گذشته، چهار قرارداد آتی به ارزش ۱۰۶ میلیون ریال در بورس انرژی ایران دادوستد شد.

عرضه‌کنندگان و معامله‌گران برتر این هفته

پالایش نفت آبادان با ۹۵ هزار تن عرضه در صدر عرضه‌کنندگان برتر هفته گذشته قرار داشت. پس از آن نفت ستاره خلیج فارس با ۷۹ هزار و ۶۹۱ تن، پالایش نفت لاوان با ۶۴ هزار تن، پتروشیمی بوعلی‌سینا با ۵۰ هزار و ۹۶۲ و شرکت ملی نفت ایران با ۱۳ هزار و ۴۱۱ تن قرار دارند.

از میان کالاهای عرضه‌شده در هفته‌ای که گذشت، معادل ۷۸ هزار و ۶۹۱ تن از عرضه‌های شرکت نفت ستاره خلیج فارس به‌فروش رفت و بنابراین بیش‌ترین حجم معاملات را به ثبت رساند.

پالایش نفت لاوان و شرکت ملی نفت ایران نیز به‌ترتیب ۶۴ هزار و ۱۳ هزار و ۲۳۵ تن فرآورده فروختند و در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

کالاهایی با بیش‌ترین حجم معامله

در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، بیش از ۲۴ هزار تن نفت سفید در بورس انرزی ایران معامله شد و در جایگاه نخست کالاهای معامله‌شده نشست.

پس از نفت سفید، نفتای کامل با ۱۹ هزار تن رتبه دوم را از آن خود کرد و بعد از آن گاز مایع، نفتا و ته‌مانده برج تقطیر در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

کد خبر 34124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =