جزئیات افزایش سرمایه 11711 درصدی "آباد"

جزئیاتی تغییرات در برنامه افزایش سرمایه فوق سنگین ۱۱ هزار و ۷۱۱ درصدی شرکت آبادگران ایران از محل تجدید ارزیابی اعلام شد.

به گزارش بیداربورس  شرکت آبادگران ایران از طی مراحل اصلاح طبقه بندی دارایی ها در صورت های مالی و تغییرات در افزایش سرمایه فوق سنگین ۱۱ هزار و ۷۱۱ درصدی از محل تجدید ارزیابی خبر داد و در جریان معاملات امروز با رشد قیمت سهام روبرو شد.

بر اساس این گزارش، مصطفی شریف مدیرعامل "آباد" اعلام کرد: با توجه به تصمیم سهامدار عمده و مذاکرات با حسابرس با حسابرس ضمن کارشناسی کلیه دارایی ها، اصلاح طبقه بندی اقلام دارایی در صورت های مالی با توجه به استانداردهای حسابداری در حال انجام است و به محض نهایی شدن بر روی کدال منتشر خواهد شد.

ضمنا با توجه به در نظر گرفتن صرفه و صلاح سهامداران در جهت مولدسازی دارایی ها و کاهش هزینه ها، تغییرات ذیل در طرح توجیهی افزایش سرمایه انجام شد.

۱. زمین های پروژه آرامش و گلستان به سرفصل دارایی های آماده برای فروش منتقل شده است و پس از تایید سهامدار عمده، مولد سازی دارایی ها و تکمیل سایر پروژه ها نسبت به برگزاری مزایده و فروش اقدام خواهد شد.

۲. پروژه گلوگاه شامل هشت قطعه زمین است که بجز قطعه یک مابقی قطعات در فرآیند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها قرار خواهد گرفت. قطعه یک پروژه گلوگاه پس از دریافت پایان کار ویلاهای ساخته شده و تفکیک در آینده نزدیک امکان ورود به فرآیند افزایش سرمایه را خواهد داشت.

۳. پروژه کوهسنگی به دلیل عدم صدور فعلی سند رسمی پروژه کوهسنگی و احتمال مشمولیت هزینه مالیاتی برای شرکت در فرآیند فعلی افزایش سرمایه قرار نگرفت. بنابراین در این مرحله صرفا هفت قطعه از زمین پروژه گلوگاه وارد فرآیند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها خواهد شد و شرکت با جدیت فراوان در تلاش است تا سند رسمی زمین کوهسنگی را در اسرع وقت اخذ کند.

سپس نسبت به افزایش سرمایه مجدد از این محل با کارشناسی جدید و با قیمت روز اقدام کند تا هم منافع سهامداران لحاظ شود و هم از هرگونه احتمال ایجاد هزینه مالیاتی برای شرکت جلوگیری به عمل آید. به دلیل تفاوت طبقه پروژه کوهسنگی با پروژه گلوگاه مانعی برای تجدید ارزیابی پروژه کوهسنگی
وجود نخواهد داشت و شامل محدودیت زمانی به دلیل انجام تجدید ارزیابی فعلی نمی شود.

بر اساس این گزارش، "آباد" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۲۴ میلیارد به ۲.۸ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت از محل تجدید ارزیابی به منظور بهبود ساختار مالی اعمال خواهد شد.

منبع: بورس پرس
کد خبر 34668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =