مشکل کمبود مسکن در کشور با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حل نمی‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکل کمبود مسکن در کشور با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حل نمی‌شود بلکه فاکتورهای زیادی در این حوزه دخیل است.

به گزارش بیداربورس،  مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس گزارشات موثق و اعلام خود فعالان بازار و تولید کشور، قبل از ورود سیمان به بورس کالا، این بازار در اختیار چند نفر بود که محصول ارزان را با قیمت دولتی از کارخانه می‌گرفتند و با سودهای چند برابری به مصرف کنندگان می‌فروختند، اما در شرایط فعلی با ورود سیمان به بورس کالا همه افراد به راحتی می‌توانند سیمان مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری کنند.

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: بورس کالا بستری شفاف برای عرضه و تقاضای کالاست و امروز هر آماری از معاملات کالاها مربوط به ماه‌ها و سال‌های قبل نیز به واسطه شفافیت این بورس در دسترس است؛ این بورس مانع فساد و رانت در این حوزه شده است و اتفاقا مسئولان می‌توانند از این مسیر شفاف به رشد تولید مسکن و تامین پایدار مواد اولیه و مصالح ساختمانی برسند.

صالحی در پایان تاکید کرد: مشکل کمبود مسکن در کشور با خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حل نمی‌شود بلکه فاکتورهای زیادی در این حوزه دخیل بوده و باید تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 34683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =