۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

تاثیر گزارش های 6 ماهه بر بورس چه خواهد بود؟

ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه
تاثیر گزارش های 6 ماهه بر بورس چه خواهد بود؟

کارشناس بازار سرمایه: به‌نظر نمی‌رسد گزارش‌های عملکرد شرکت‌های بورسی در نیمه اول سال ‌بتواند تغییری در شرایط بازار ایجاد کند و احتمالا تاثیر آن تا حدود زیادی خنثی می‌شود

به گزارش بیداربورس  ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص شرایط این روزهای بازار به دنیای اقتصاد گفت: طی دو هفته اخیر و با شروع جنگ میان حماس و اسرائیل سایر ریسک‌های موجود در بازار به حاشیه رفتند. درگیری موجود ترسی را در بازار ایجاد کرد که باعث شد دیگر نه نرخ خوراک مهم باشد، نه نرخ بهره بین‌بانکی و سایر ریسک‌های بازار در نتیجه این تنش سیاسی خارجی کمرنگ شدند. خبری هم مبنی‌بر افزایش نرخ خودرو در ایران‌خودرو منتشر شد که خبر آن مانند بخش زیادی از اطلاعیه‌ها قبل از انتشار در کدال در بازار نشت کرده‌بود.

وی ادامه داد: در حال‌حاضر جریان نقدینگی در بازار سرمایه نیست و جریانی که باید در بازار ایجاد شود نیز کنار ایستاده تا ریسک‌های موجود در بازار مرتفع شود تا بعد وارد بازار شود، بنابراین انتظار نمی‌رود در هفته آینده اتفاق خاصی در بازار بیفتد و نهایتا شاید بازگشایی نماد ایران‌خودرو تاثیر کوچکی بر بازار بگذارد و بعد ادامه روند گذشته را ببینیم.

رئیسی همچنین گفت: اتفاقی که برای اونس طلا افتاده یا افزایش قیمت نفتی که ایجادشده نیز به دلیل ریسکی است که در جهان وجود دارد و در نتیجه اتفاق خوبی ایجاد نشده‌است. در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند سرمایه خود را در محلی نگه دارند که کمترین ریسک را دارد؛ مانند اوراق درآمد ثابت.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: در چنین شرایطی به‌نظر نمی‌رسد گزارش‌های عملکرد شرکت‌های بورسی در نیمه اول سال ‌بتواند تغییری در شرایط بازار ایجاد کند و احتمالا تاثیر آن تا حدود زیادی خنثی می‌شود؛ همان‌طور که انتظار می‌رفت گزارش‌های سه‌ماهه فصل بهار بتواند در روند رکودی بازار تغییری ایجاد کند اما حتی شرکت‌هایی که گزارش‌های خوبی را برای فصل بهار ارائه کردند نیز نتوانستند در روند بازار در آن زمان تغییر خاصی ایجاد کنند. بازار در شرایطی نیست که بتواند از عوامل بنیادی مانند گزارش‌ها تاثیر بگیرد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 35212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =