پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳۰ مهر

برخی از فعالان اقتصادی در معاملات پشت خطی شنبه شب پیش‌بینی کردند که قیمت سکه امامی در دومین روز هفته در کنار اخبار جنگ‌حماس و اسرائیل، نوسانات قیمت دلار و قیمت تتر را به دقت رصد خواهد کرد. به عقیده آنها رفتار معامله‌گران این دو بازار مسیر حرکتی سکه‌بازان در روز جاری را تعیین خواهد کرد.

به‌ گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، تب خرید سکه امامی در اولین رور هفته فروکش‌کرد و فلز گران بهای داخلی در باتلاق کاهش قیمت‌ افتاد.

آن‌طور که‌ معامله گران می‌گویند روز شنبه قیمت سکه امامی علی رغم نوسانات کاهشی قیمت‌اونس طلا در روز جمعه، بیشتر گوش به فرمان‌ نرخ دلار بود.

اسکناس آمریکایی روز قبل در سراشیبی افتاد و کریدور ۵۱ هزار تومان را از دست داد، همین امر باعث شد که سطح تقاضا برای خرید سکه نزولی شود و سکه بازان کاهش بیش از ۵۰۰ هزار تومانی سکه را تجربه کنند.

در معاملات پشت خطی شنبه شب هم کمتر کسی تمایل به خرید داشت و سکه در همان محدوده عصر شنبه یعنی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تحلیلگران اقتصادی باور دارند که در حال حاضر قیمت دلار و قیمت سکه به در مرز حساسی قرار دارند.نرخ دلار در پشت خط شنبه با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

به باور فعالان بازار اگر دلار مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد، این امر ممکن است زمینه‌ساز شکست دومین مرز حمایتی سکه در کانال ۲۸ میلیون تومان یعنی محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود و در نتیجه سکه به سمت کف حمایتی کانال ۲۸ میلیون تومان حرکت خواهد کرد.

فنی های بازار معتقدند سکه در حال حاضر دو مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌ روی خود دارد؛ اگر بالای این دو محدوده ماندگار شود به تدریج برای شکست کانال ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهد کرد. برخی هم می‌گویند تا زمانی که مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دست‌ نرود، کاهشی‌ها شانسی برای قدرت نمایی نخواهند داشت.

بررسی تکنیکالی سکه هم نشان می‌دهد که حمایت محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهم‌ترین حمایت پیش روی سکه است و مقاومت نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی هم سدی است که می‌تواند مانع از رشد  قیمت سکه  شود.

از سوی دیگر، قیمت تتر در روز شنبه به کف ۵۰ تومان نزدیک شد. برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند این امر ممکن است بر روی معاملات ارز و سکه در روز جاری اثر بگذارد.

البته عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند در روزهای پایانی ماه بازار با کمبود نقدی و بی‌پولی روبرو شده است. به عقیده آنها نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل خالی‌شدن جیب خریداران در بازار فردوسی به دلیل روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالاً دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

با این حال، در صورتی که اخبار جدیدی از جنگ حماس واسرائیل به بازار مخابره شود این امر ممکن است تا حدودی بر نوسانات نرخ ارز و سکه اثر بگذارد.

کد خبر 35282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =