تعطیلی خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد

نماینده مردم مشهد از تعطیلی خط تولید قطعات ایران خودرو در این شهر خبر داد و گفت: شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می داد.

به گزارش بیداربورس، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی مجلس درخصوص سوالات از وزیر صنعت گفت: ۴ سوال از وزیر مطرح بود که تاریخ دو سوال ۸ مهر سال ۹۹ بود یعنی همان روزی که از مجلس رأی اعتماد دریافت کرد و قبل از ورود وی به وزارتخانه سوالات در کارتابل قرار گرفته بود.

وی افزود:  یکی از بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیلی بیش از ۴۰ هزار شرکت صنعتی که سرمایه گذاران آنها را برپا کرده اند و مورد حمایت وزارت صنعت نیز هستند، واردات بی رویه و قاچاق کالا است. در حوزه انتخابیه نمایندگان از شرکت های تولیدی بسیاری بازدید می کنند که نزدیک به یک دوم شرکت های صنعتی تعطیل شده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر وزیر در اتاق بنشیند و خارج نشود با مقایسه دو فهرست تولید داخل و کالاهای وارداتی بدون نیاز به تجهیزات با صدور یک امضای طلایی می تواند از واردات بی رویه جلوگیری و از تولید داخل حمایت کند. حسین فریدون با تقلید صدای رئیس جمهور در تماس تلفنی با گمرک بندر رجایی خواستار صدور مجوز برخی اقلام دپو شده شد که این موضوع در مجلس هشتم افشا و رهبری از رئیس جمهور خواستار توضیحاتی در این زمینه شد. برخی کارشناسان در وزارتخانه هستند که نقش وزیر را دارند و وزیر پادویی آنها را می کند. وزیر باید در مقابل اینگونه کارشناسان بایستد و از اختیارات قانونی استفاده کند تا تولیدکننده ای که کارگران آن بیکار شده اند به چرخه تولید بازگردد.

کریمی قدوسی عنوان کرد: از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید شد که در شرایط تحریمی وارد و با کیفیت بسیار بالایی تولید می کرد اما این شرکت تولیدی تعطیل شد زیرا در روبروی آن شرکتی با واردات، قطعات چینی را با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می داد. دلیل افزایش قیمت خودرو، واردات قطعات است اما ایران خودرو قطعات تولیدی از پیمانکاران ایرانی تحویل نمی گیرد. با اراده وزیر می توان ۶ ماهه از واردات بی رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی شود.

کد خبر 3564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =