واکنش بازارهای مالی به سخنرانی حسن نصرالله

روز گذشته سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان سکوت خود را شکست. با توجه به اعلام موضع رسمی یمن در خصوص پیوستن به جنگ، پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که احتمالا این سخنرانی باعث افزایش تنش در خاورمیانه می‌شود و کشورهای بیشتری را به میدان جنگ می‌کشاند. اما سخنرانی خلاف پیش بینی‌ها بود. به نظر می‌رسد سیدحسن نصرالله علاوه بر اینکه پای ایران را از درگیری منطقه خاورمیانه بیرون کشید، سیاست میانه‌رو و متعادلی را در پیش گرفت.

به گزارش بیداربورس روز گذشته سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان سکوت خود را شکست. با توجه به اعلام موضع رسمی یمن در خصوص پیوستن به جنگ، پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که احتمالا این سخنرانی باعث افزایش تنش در خاورمیانه می‌شود و کشورهای بیشتری را به میدان جنگ می‌کشاند. اما سخنرانی خلاف پیش بینی‌ها بود. به نظر می‌رسد سیدحسن نصرالله علاوه بر اینکه پای ایران را از درگیری منطقه خاورمیانه بیرون کشید، سیاست میانه‌رو و متعادلی را در پیش گرفت.

**واکنش بازارهای مالی به سخنرانی سیدحسن نصرالله چه بود؟

_کاهش ۲درصدی قیمت دلار

قیمت دلار امروز ۱۳ آبان ۱۴۰۲ به ۵۱ هزار و ۵۰ تومان رسید. این در حالی است که قیمت دلار روز گذشته  و پیش از سخنرانی ۵۲ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

واکنش بازارهای مالی به سخنرانی حسن نصرالله

_طلا هم عقب‌نشینی کرد

انس جهانی طلا و به تبع آن سکه طلا هم که دقایقی پیش از سخنان نصرالله با رشد قابل توجهی مواجه شده بودند، همزمان با اعلام مواضع وی عقب نشینی کردند. بر این اساس سکه امامی و بهار آزادی به ترتیب ۲.۰۵ و ۲.۳۴ درصد نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشتند.

واکنش بازارهای مالی به سخنرانی حسن نصرالله

_تاثیر عجیب بر قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۹۶ سنت معادل ۲.۲۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۹ سنت رسید، یعنی قیمت نفت بیش از ۲ درصد در روز جمعه کاهش یافت.

واکنش بازارهای مالی به سخنرانی حسن نصرالله

_روی خوش بورس

شاخص کل بازار سرمایه که هفته گذشته را با منفی‌های پیاپی پشت سر گذاشته بود امروز با ۲۸ هزار واحد رشد، در یک قدمی کانال دو میلیون واحدی ایستاد.

واکنش بازارهای مالی به سخنرانی حسن نصرالله

_سبز بورس ادامه دار است؟

به اعتقاد کارشناسان یکی از پتانسیل های رشد بازار در این هفته، همین کمرنگ شدن سایه جنگ است و می تواند دلیلی برای خرید سهام توسط کسانی باشد که نقد هستند و قیمت های فعلی را ارزنده می دانند اما به دلیل ترس از شرایط جنگی سهم نمی‌خریدند. البته برخی دیگر از تحلیلگران اعتقاد دارند که که اگرچه استرس و ریسک سیاسی بازار کاهش پیدا کرده، اما به تنهایی عاملی برای مثبت شدن بازار نیست. کاهش ریسک‌های سیاسی شرط لازم و نه کافی برای رشد بازار است.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 35852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =