پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱ آذر ۱۴۰۲

یکی از خبرهای مهمی که بیش از یک ماه است مورد توجه معامله گران ارزی قرار گرفته اخبار جنگ غزه است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در آخرین روز آبان ماه شاهد قدرت نمایی معامله گران افزایشی بود.آنطور که بررسی ها نشان می دهد دیروز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه روند نرخ دلار در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در معاملات بازار روز دوشنبه در راستای نوسانات کاهشی خود به سطوح قیمتی انتهای کانال ۴۹ هزار تومانی رسیده بود در بازار صبح روز گذشته به این افت قیمت واکنش نشان داد و مجددا وارد کانال بالاتر شد. در نهایت قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود ۲۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته به رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

 هم‌چنین نرخ دلار هرات هم در شروع معاملات نقدی روز گذشته تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت که نسبت به دوشنبه ۲۰۰ تومان رشد کرده بود. اما در ادامه روز  نرخ این ارز اندکی افت کرد و در مقایسه با روز قبل رنج شد و با ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر، قیمت درهم امارات روز دوشنبه با ۱۳ هزار و ۷۸۰ تومان شروع به کار کرد و در همین قیمت نیز بدون نوسان بسته شد؛ اما در بازار سه شنبه تا سطح ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت؛ ولی عصر دیروز با ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان به فروش رسید که نسبت به‌روز دوشنبه ۱۰۰ تومان رشد کرده است.

یکی از خبرهای مهمی که بیش از یک ماه است مورد توجه معامله گران ارزی قرار گرفته اخبار جنگ غزه است.

 صبح امروز رسانه‌ها اعلام کردند همه وزرای کابینه اسرائیل به استثنای سه وزیر از حزب عوتسما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر به طرح مبادله اسرا و برقراری آتش بس موقت رای مثبت دادند.

در همین راستا، یک مسئول دولتی آمریکا مدعی شده که آتش‌بس ۲۴ ساعت بعد از اعلام رسمی آن آغاز خواهد شد و احتمالا صبح روز پنج‌شنبه زمان آغاز آن باشد. در حال حاضر معامله گران منتظر وکنش دلار به این خبر هستند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران می‌تواند بین ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان که دو سطح حمایت و مقاومت است نوسان دهد. اگر قیمت دلار امروز مقاومت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان را بشکند سطح مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

در غیر این صورت اگر قیمت دلار امروز از حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کند، این نرخ می‌تواند با کاهش به کف ۴۹ هزار تومان حرکت کند. در این صورت قیمت دلار هرات به کریدور قبلی خودش یعنی ۴۸ هزار و تا ۵۰ هزار تومان می‌رود که قبل از جنگ غزه و اسرائیل در آن نقطه قرار داشت. 

کد خبر 36565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =